GamleErik1992 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei, akkurat funnet det aller første dataspillet jeg spillte og tenkte å prøve meg litt på det. Fikk det helt fint til tidligere i dag, men nå nekter den plutselig... Bruker DOS-box for å kjøre det og har de tre filene (Setup, Vikings og Data.dat) i mappen c:/Viking. Når jeg mounter mappen til C i DOS-box går alt bra, så skriver jeg C:/setup og får opp setup menyen for lyd og aktivering av spillet. Når dette er gjort får jeg en "godkjennelses beskjed" og blir bedt om å skrive inn "vikings" for å starte spillet. Jeg gjør dette og får så opp en beskjed om at den ikke kan finne filen "data.dat" i mappen. Kan noen hjelpe meg så jeg kan spille igjen? Gjorde akkurat det jeg har skrevet her tidligere idag, men nå funker det plutselig ikke! Takk på forhånd Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ikke at dette har noe som helst med programmering å gjøre... men sjekk at DATA.DAT ligger i mappen, det skal bare være tre filer i mappen, data.dat, setup.exe o gvikings.exe Dette spillet fungerer fint hos meg, og det funker fint. sjekk at du har gjort riktig på kopibeskyttelsen. du finner manualen på internett. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Sant nok at det ikke har med programmering å gjøre, men dette var stedet jeg syntes passet best å skrive om problemet. Har nå sjekket alt du har sagt, og det er bare de 3 filene i mappen. Men jeg får ikke tatt av "Skrivebeskyttelse" som står på, er ikke et "kryss" men en grønn firkant som fyller nesten hele boksen og hvis jeg tar den av og går inn igjen er den der alikevel. Har også prøvd å legge filene i en undermappe, men ikke noe lykke på dette heller. Får forøvrig "Error 0002", og det har med skrivebeskyttelse så vidt jeg forstår. Endret 11. oktober 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Skjønner Sjekk at det ikke er skrudd på read-only på overmappen eller noe, og sjekk at du har rettigheter til mappen. Et ganske dumt spørsmål, men du kjører det fra intern harddisk, og ikke fra nettverk eller CD-ROM? Du kan også mounte mappen i slutten av dosbox.conf, så slipper du å gjøre det hver gang du starter dosbox. Der kan du legge inn alle ting du gjør hver gang, som nettverk e.l. Endret 12. oktober 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå