okjatakk Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Nightcrawler i det hvite hus i X-Men II synes jeg er heftig. Link Endret 14. oktober 2008 av okjatakk Lenke til kommentar
yorian Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er en veldig vanskelig spørsmål! Jeg skal tenke på det... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kjempe vanskelig og velge, men jeg må si at når Jack Nicholson som Jack Torrance hogger en øks igjennom døra for å drepe Wendy Torrance som spilles av Shelley Duvall i The Shining fra 1980 er jæskla fet Er en scene jeg husker veldig godt Ja, er ikke så lett og glemme Men så er The Shining fra 1980 en av tidenes beste filmer også... Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 The Pelennor Fields scenen (e) i The Return of the King. Er villest når du ser at rohirimene kommer også filmern ut over alle rytterne, også når de angriper.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Blade Runner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Noen flotte sekvenser. Gummo Days of Heaven Se filmen hos Youtube Werckmeister Harmóniák Se filmen hos Youtube Wings of Desire The Rock Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Gummo og The Rock! To helt forskjellige men kjempebra filmer! The Rock's biljakt slår Bullit sin lett. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Må jo ikke fremstå som snobbete heller! Og litt balanse er fint. Biljakten fra The Rock er gøy, dog er jeg alt annet en fan av slike scener. Biljakter interesserer meg ikke stort da de ofte er ensformige og kjedelige, men adrenalinet steg når jeg så den scenen i hvert fall Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Biljakter er generelt forferdelig kjipe, ja. Husker en fra en av de to første Bourne-filmene som var ganske spenstig, men ellers kan jeg ikke komme på noen (så The Rock for evigheter siden, det kan hende den funka også, men jeg orker ikke sjekke klippet). Har ikke tenkt å sjekke Days of Heaven-klippet heller, for jeg har klart å karre til meg filmen, og har planer om å se den snarest. Så får vi se om Malick kan forbedre inntrykket jeg sitter igjen med etter The New World. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Får håpe du liker den bedre da. Estetikken ved Malick er betydelig kraftigere i hans post-hiatus filmer, så Days of Heaven er også mye lettere enn The New World. Jeg antar (da dette er den populære meningen) at du syntes den var kjedelig eller noe slikt? Endret 15. oktober 2008 av Badering Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jepp, det er riktig antatt. I det store og det hele føltes den litt intetsigende, så det er egentlig mest det det går på. Og da er det fort gjort å kjede seg. Men vi får se hva DoH har å by på, regner da med at Malick har noe å fare med, hans gode rykte tatt i betraktning. Endret 15. oktober 2008 av athorb Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Noen få av mine favorittscener: (Obs. kan være spoilers) Pulp Fiction The Rock Se filmen hos Youtube Rocky II Gladiator Se filmen hos Youtube ...og denne (selv om den ikke er fra en film da) The Sopranos (best fra 2.10) Endret 15. oktober 2008 av nitraM_8 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) HEAT http://www.youtube.com/watch?v=Ssn6pV_NbR8 Endret 15. oktober 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er vel min tur til å bidra litt i denne tråden Har mange scener jeg eeelsker, men får vel plukke ut noen. Omtrent alle videoene er spoilere. Har du ikke sett filmen(e), ikke se videoen(e). The Shining - Ending. Ja, den er veldig simpel, men så utrolig bra. Se filmen hos Youtube Once Upon A Time In The West - Final Showdown. Se filmen hos Youtube Eyes Wide Shut - Masked Ball Se filmen hos Youtube Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo - Final Duel No Country For Old Men - Coin Toss Scene Se filmen hos Youtube The Deer Hunter - I Vietnam Se filmen hos Youtube Pulp Fiction - Captain Koons Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kan nevne noen i farten! "The Chariot Race" fra Ben-Hur (1959) er utrolig bra, uten visuelle effekter selvsagt, og stuntene er gjort selv av suespillerne! Når "Elias" dør fra filmen Platoon (1986) Kampen mellom "Hector" og "Achillies" fra filmen Troy (2004) Er sikkert mange fler, men kommer ikke på de akkurat nå! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Platoon-referansen bør puttes i spoiler, da det er et ganske viktig punkt i filmen. Hadde jeg ikke sett filmen for 2-3 dager siden, hadde jeg nok blitt rimelig hissig Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nye favoritter; Babel Se filmen hos Youtube Ecstasy-scenen i Babel er bare så ubeskrivelig vakker. Selve flyten og dynamikken i denne sekvensen er helt fabelaktig, og Iñárritus estetikk kommer best frem her. Lost in Translation Se filmen hos Youtube Tenk deg å bli helt blåst av banen av denne filmen, for så å plutselig få Sometimes av My Bloody Valentine midt i trynet i filmens kanskje heftigste øyeblikk. Tatt ut av kontekst er det vanskeligere å vise min opplevelse av dette ene minuttet, men det var uten tvil magisk. Sans Soleil Se filmen hos Youtube Tidenes intro? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) og Iñárritus estetikk kommer best frem her. Speaking of which, noen som har sett Nine Lives? The Assassination of Jesse James.. åpningsmontasjen: Se filmen hos Youtube Endret 2. desember 2008 av Speik Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Once Upon A Time In The West - Final Showdown. Hver gang Harmonica kommer fram på skjermen, synkronisert med musikken får jeg frysninger Dææææo, Dææææo, Dæææo. Dios mio! Den beste scenen fra Eraserhead: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 og Iñárritus estetikk kommer best frem her. Speaking of which, noen som har sett Nine Lives? Nope, men jeg ble plutselig interessert. Jeg tror jeg vil prioritere Iñárritus filmer først, men det steadycam-opplegget må jeg si jeg likte. Sucker for lange takes! Går den i samme stil? Tarr + Iñárritu = sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå