Gå til innhold

Hvilken filmscene er dn favoritt?

Makri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjempe vanskelig og velge, men jeg må si at når Jack Nicholson som Jack Torrance hogger en øks igjennom døra for å drepe Wendy Torrance som spilles av Shelley Duvall i The Shining fra 1980 er jæskla fet :)

Er en scene jeg husker veldig godt

Ja, er ikke så lett og glemme :) Men så er The Shining fra 1980 en av tidenes beste filmer også...

Lenke til kommentar

Må jo ikke fremstå som snobbete heller! Og litt balanse er fint.

Biljakten fra The Rock er gøy, dog er jeg alt annet en fan av slike scener. Biljakter interesserer meg ikke stort da de ofte er ensformige og kjedelige, men adrenalinet steg når jeg så den scenen i hvert fall

Lenke til kommentar

Biljakter er generelt forferdelig kjipe, ja. Husker en fra en av de to første Bourne-filmene som var ganske spenstig, men ellers kan jeg ikke komme på noen (så The Rock for evigheter siden, det kan hende den funka også, men jeg orker ikke sjekke klippet).

Har ikke tenkt å sjekke Days of Heaven-klippet heller, for jeg har klart å karre til meg filmen, og har planer om å se den snarest. Så får vi se om Malick kan forbedre inntrykket jeg sitter igjen med etter The New World.

Lenke til kommentar

Får håpe du liker den bedre da. Estetikken ved Malick er betydelig kraftigere i hans post-hiatus filmer, så Days of Heaven er også mye lettere enn The New World. Jeg antar (da dette er den populære meningen) at du syntes den var kjedelig eller noe slikt?

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Jepp, det er riktig antatt. I det store og det hele føltes den litt intetsigende, så det er egentlig mest det det går på. Og da er det fort gjort å kjede seg.

Men vi får se hva DoH har å by på, regner da med at Malick har noe å fare med, hans gode rykte tatt i betraktning.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Er vel min tur til å bidra litt i denne tråden :)

Har mange scener jeg eeelsker, men får vel plukke ut noen.

Omtrent alle videoene er spoilere. Har du ikke sett filmen(e), ikke se videoen(e).

The Shining - Ending. Ja, den er veldig simpel, men så utrolig bra.

Se filmen hos Youtube

Once Upon A Time In The West - Final Showdown.

Se filmen hos Youtube

Eyes Wide Shut - Masked Ball

Se filmen hos Youtube

Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo - Final Duel

No Country For Old Men - Coin Toss Scene

Se filmen hos Youtube

The Deer Hunter - I Vietnam

Se filmen hos Youtube

Pulp Fiction - Captain Koons

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan nevne noen i farten!

"The Chariot Race" fra Ben-Hur (1959) er utrolig bra, uten visuelle effekter selvsagt, og stuntene er gjort selv av suespillerne!

Når "Elias" dør fra filmen Platoon (1986)

Kampen mellom "Hector" og "Achillies" fra filmen Troy (2004)

Er sikkert mange fler, men kommer ikke på de akkurat nå!

Lenke til kommentar

Nye favoritter;

Babel

Se filmen hos Youtube

Ecstasy-scenen i Babel er bare så ubeskrivelig vakker. Selve flyten og dynamikken i denne sekvensen er helt fabelaktig, og Iñárritus estetikk kommer best frem her.

Lost in Translation

Se filmen hos Youtube

Tenk deg å bli helt blåst av banen av denne filmen, for så å plutselig få Sometimes av My Bloody Valentine midt i trynet i filmens kanskje heftigste øyeblikk. Tatt ut av kontekst er det vanskeligere å vise min opplevelse av dette ene minuttet, men det var uten tvil magisk.

Sans Soleil

Se filmen hos Youtube

Tidenes intro?

Lenke til kommentar
og Iñárritus estetikk kommer best frem her.

Speaking of which, noen som har sett Nine Lives?

Nope, men jeg ble plutselig interessert. Jeg tror jeg vil prioritere Iñárritus filmer først, men det steadycam-opplegget må jeg si jeg likte. Sucker for lange takes! Går den i samme stil? Tarr + Iñárritu = sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...