Gå til innhold

Snustråden v6.(VIKTIG: Regler og anmeldelser i førstepost)

Deadringer

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva dere stresser sånn med når dere sier at enkelte folk "ødelegger for oss seriøse snusere"? Jeg driter sidelengs i hva folk skulle mene om

1. At jeg snuser

2. Hvilken snustype jeg bruker.

Pleier kjøpe de 2 store "fjortissnusene" som bare fjortiser kan kjøpe. Skruf sterk og general ekstra sterk. Rett og slett fordi jeg liker de best. Når det gjelder løs har det alltid gått i General, aldri syntes de 2 sterk snusene der var noe gode (skruf og N&J)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hva dere stresser sånn med når dere sier at enkelte folk "ødelegger for oss seriøse snusere"? Jeg driter sidelengs i hva folk skulle mene

Når man blir eldre er det likegyldig hva andre mener om slike trivielle ting.

Jeg snuser det jeg vil snuse. Mine venner/venniner snuser det de vil snuse. Hva unger snuser vet jeg ikke for jeg snakker ikke med dem. Det eneste som kan ødelegge for meg er høyere avgifter, da må jeg kompensere med lenger brukstid.

Lenke til kommentar

Yeah, hvorfor skulle det ødelegge for noen at enkelte bruker snustyper som har mer, mindre eller like mye nikotin? Bryr meg nada om hva mannen i gata snuser, om han baker seg en feit General eller koser seg med Mocca.

Snusprisene går opp etter nyttår, og ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor. Om det er et tiltak av mange for å hindre folk i å snuse er det desto mer idiotisk da alle vet at det er langt bedre enn røyk og inneholder langt færre skadelige stoffer, i tillegg til at det er den perfekte avvenningen fra røyk for de faste røykerne. Nå kan jeg tenke meg at de som røyker får langt mindre motivasjon til å starte med snus i stedet, som jo er langt bedre, da prisen er høyere.

En økning på 10% er der og da ikke en dritt egentlig, men i det lange løp for de som snuser mer enn en boks i uken, vil det ikke lønne seg.

Lenke til kommentar

Jeg er så enig, Ralph.

Kjenner fler som bruker snus som alternativ til røyken, og det er flott! For når ble snus skadelig for andre? Og når ble det faktisk bevist at snus medfører kreft eller annet?

Så vidt jeg vet er det enda ikke bevist at snus medfører ulike sykdommer, har lest mye forskjellig, kom også over denne: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/18/423760.html

"Snus er like ufarlig som kaffe". forsker som holder seg til faktaen der det ikke er noe håndfaste bevis på at snus skader.

At avgiften går opp er idiotisk. Jeg tror få, svært få vil kutte ut snusen av den grunn. Jeg vet ikke. Blir grensehandelen større? Jeg for min del kjører heller over til sverige og kjøper med meg for et par uker, enn å betale det dobbelte for boksen her hjemme. Disse tollavgiftene på tobakk syns jeg blir litt vel etterhvert..

Lenke til kommentar

Når det kommer til økningen av snusprisene ser jeg virkelig ingen grunn til at de skal settes opp. Greit nok at fler kanskje slutter å snuse, men det rammer vært de som snuser fast og ganske ofte. I tillegg til det så gjør det som nevnt tidligere at færre velger å beygnne med snus istedet for røyk, noe som er mye mindre helsfarlig for både røykeren og omgivelsene han/hennes.

Helt latterlig hele greia, spør du meg.

Lenke til kommentar

Unnskyldningen staten kommer med er at folk skal snuse mindre eller ikke begynne med snus. Realiteten er nok langt nærmere at staten tjener grovt på nikotinbruken til folk, og jo høyere pris på snusen, jo større MVA og jo mer penger går i buksa til Stoltenberg og co.

Og folkens. Dere må ikke tro et sekund at snus ikke er farlig. Det er ikke bevist kreftfremkallende, men det er bevist at nikotin får blodårene til å trekke seg sammen, noe som øker sjansen for hjerte og kar sykdommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Men det er bevist at nikotin får blodårene til å trekke seg sammen, noe som øker sjansen for hjerte og kar sykdommer.

..og dårlig potens.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at hvis man bryr seg virkelig så mye om noen kroner, så får man vel slutte å snuse da.

Snus, brus og mye annen rus - alt er en kalkulert risiko. Og ikke minst et valg, om velfølelse, nytelse... og sikkert andre saker. Det er jo tross alt farlig å leve, en kan dø av det. Det er ingen som har overlevd enda.

Om sigg, snus, alkohol eller noen av de aktiviteter jeg kunne finne på å utføre - skulle tatt livet av meg, så får det så være. Det må være så utrolig kjedelig å gå rundt å være redd for slike ting hele tiden.

En skulle tro at de fleste oppegående mennesker som tar valget å begynne med snus, også klarer å slutte med det, om lommeboka blir så forbasket tynn.

Jeg prøvde meg med en uke uten snus, og cola for en stund tilbake. Dette gikk helt fint. Igjen, avhengighetsnivået er vel så ufattelig sprikende.

Jeg er forøvrig enig med Nyhus sine påstander over.

-s

Lenke til kommentar

Det skal koste jævlig mye mer før noen her på forumet faktisk slutter å snuse. Regjereingen har skjønt at de kan tjene ENDA mer penger på oss. Men alle her vet, at det skal sikkert opp i minst 150 kr,- boksen før dere vurderer å slutte, iallefall dere i fast arbeid ;)

Lenke til kommentar
Nå kommer der en nye skruf, skruf white portion, vett noen om den?

Skruf Sterk White Portion kommer i alle fall til Sverige 02/09 (om det vil si februar, andre kvartal eller andre halvår vet jeg ikke), så regner med at Skruf White Portion kommer til Norge rundt samme tid.

Med andre ord, ingen vet helt sikkert nøyaktig når den kommer ut.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere stresser sånn med når dere sier at enkelte folk "ødelegger for oss seriøse snusere"? Jeg driter sidelengs i hva folk skulle mene om

1. At jeg snuser

2. Hvilken snustype jeg bruker.

Pleier kjøpe de 2 store "fjortissnusene" som bare fjortiser kan kjøpe. Skruf sterk og general ekstra sterk. Rett og slett fordi jeg liker de best. Når det gjelder løs har det alltid gått i General, aldri syntes de 2 sterk snusene der var noe gode (skruf og N&J)

Så enig , så enig. Hva vi snuser har ikke noen andre noe de skulle sagt om.

---

Ellers så fikk jeg endelig tak i en boks Tiedemanns Blå , i den lokale kiwi-butikken vel å merke , og jeg er allerede glad i den. Den kan sikkert være noe dritt å bake på for nybegynnere , men den smaker veldig godt syns jeg.

Gidder ikke skrive noen anmeldelse da det sikkert er bortkastet uansett.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om Pall mall?

Jeg kjøpte en boks istad, og syns den er ok, ikke noe mer enn det..

Dårlig effekt, ( noen som veit hvor mye nikotin det er i den?)

Grei smak

Sitter bra under leppa

Kommer nok ikke til å kjøpe denne boksen igjen med det første..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...