Gå til innhold

Snustråden v6.(VIKTIG: Regler og anmeldelser i førstepost)

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående Sterk og Orginal løs (Skruf, that is), så tviler jeg på at dem er forskjellige.

Tror det er akkuratt samme snus, bare med annet navn.

Og skulle du mot formodning kjenne noen forskjell i smak/lukt/effekt, så er det sikkert placebo. :)

Jeg kunne ikke la det ligge , så jeg tok likegreit en test ved hjelp av en kamerat. Han tok en liten klype av hver sort (original og stark) og la på hver sin serviett , så skulle jeg si hva som er stark og hva som er original. Jeg "gjetta" riktig på 3 av 3 forsøk ved å lukte og ta bittelitt på tunga. Og da var det ny klype på ny serviett for hvert forsøk.

Det kan selvfølgelig være at original`en er kjøpt direkte fra kjøleren i butikken , mens stark`en er bestilt via post fra sverige.

Jeg lar det være med det ... skal ikke påstå noe som helst , men det var forskjell på akkurat de to boksene.

----

Ellers har jeg fått smaken på 1847 by Philip Morris , den er fuktig og er veldig aromatisk.Syns lukten minner litt om pall mall , bare kraftigere. Det er den og Grovsnus det går i nå på porsjonssiden :p

Lenke til kommentar
Det er da mulig det sterk og vanlig skruf har forskjellig lukt i Norge og Sverige. Ingen som har tenkt dette er rett løsning og at ting ikke trenger å være så forbannet komplisert?

Jeg er redd det må være uhyre komplisert, du skjønner da vel at svensk Skruf Stärk løs ikke kan være det samme som Skruf løs ment for det Norske markedet? For det første er det jo så mye kulere når det står Skruf Stärk på boksen, da kan du placeboe deg til å tro at det er mye sterkere enn snusen du pleier å bruke. For det andre er det jo ikke som om den norske importøren av Skruf har skrevet i en mail til noen på forumet at svensk Skruf Stärk løs er nøyaktig det samme som vi her i nikotinhungrige Norge får servert som Skruf løs- :ermm:

Advarsel: Det kan være en viss fare for at mitt innlegg tidvis inneholder tung ironi, vennligst anvend en særdeles fintfølende ironidetektor før man eventuelt skulle svare på dette innlegget.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Yes, det er jo en gigantisk sjanse for at du vet mer om dette enn menneskene som jobber med snus som levebrød :)

edit:

Det er alltid en mulighet for at skruf og skruf sterk er forskjellige typer snus med tanke på smak, lukt og kanskje noen tilsetningsstoffer. Men sjansen for at begge har samme mengde nikotin er høy. Ikke bare fordi damen iskall(det var iskall right?) sendte mail med, men fordi det ikke selges noen skruf sterk løs i Norge. Det alene gjør logikken for at skruf original løs og skruf sterk løs inneholder samme mengde nikotin langt mer trolig enn mange her inne ønsker å innse. Men selvfølgelig, om placeboeffekten er så sterk at en har "merket" forskjell i nikotininnholdet kan noe slikt bli vanskelig å innse. Og det blir nå enda vanskeligere om en er "skruf sterk løs" fanboy.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Ahoihoi.

En; Nyhus, dem er fremdeles kongen.

To; Iceman"(trademark)", wow. Du setter meg rett og slett fast i stolen med kraftig og fornuftig språkbruk. TYPIS NORSK.

Tre; Catch Mini = Sikker litt jentete, fordi det er mini, men poenget med mini var at det ikke skulle være synelig på skoletur med tyve lærere i bussen -_-

Fire; Catch Dry Porsjon er EI en jentesnus. Den er faktisk veldig god, å får ofte nicket; "Chillprell"

Fem; Jeg sprakk. Kjøpte en boks med skruf porsjon (vanlig). Men etter fem preller bytta jeg bort boksen, til fordel for en gummikylling som piper! (Litt sånn mads eriksen kylling)

Må si det; ti burn og 1,5 liter julebrus + gummikylling + buss med over 60 stk = Irritabelt, men dog så artig!

Lenke til kommentar

Mhm, Lucky Strike original portion er nok den som renner mest og er fuktigst. Synes det gir en god følelse av at den hele tiden er helt fersk, selv om man godt kan kalle en snus fersk etter to dager, da det er tidsperioden jeg bruker opp en boks på. Likevel må jeg si at den er i overkant fuktig og renner i overkant mye. Smake mindre kunne den gjerne også ha gjort. Men det er vel derfor de har lansert White Portion av samme merke, og det er en fantastisk snustype.

Lenke til kommentar

Hvor fuktig/tørr snusen er, kommer helt an på hvor lenge den har vært lagret i butikken, og hvordan den har vært lagret.

Har flere ganger opplevd å få varme "femmertårn" med porsjonssnus (da det er dette jeg kjøper når jeg først kjøper snus i Norge, hater å løpe på butikken hver dag), noe som tyder på at butikkene ikke akkurat oppbevarer snusen i henhold til instruksjonene...

Og på lista over interressante nyheter: Skruf lanserer Skruf White Portion i Norge, og Skruf Stärk White Portion i Sverige i løpet av Februar 2009.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
jøss white portion av skruf, jaja må vel testes =)

btw: digg med en nick (and johnny) og julebrus etter jobb ass=)

hva er egentlig forskjellen på nick (and johnny) og (nick and) johnny ?

Er vel det samme.

Det jeg prøver å si er at kvaliteten på skruf har blitt dårligere siden i sommer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...