Gå til innhold

Snustråden v6.(VIKTIG: Regler og anmeldelser i førstepost)


Deadringer

Anbefalte innlegg

Kjøpte N&J orginal i dag (fyren i kassen spurte faktisk om jeg skulle ha løs eller porsjon, så regner med de selger N&J løs enda ;)), så nå har jeg fått meg en yndlingssnus!

God effekt, god smak, renner lite.. eneste minuset er at den ikke lukter godt, men det er det kun general løs som gjør (foreløpig)

 

Topp 3 porsjon:

1. N&J Orginal

2. Skruf Sterk

3. Lucky Strike

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg styrke på snus er oppskrytt, og jeg skjønner ikke hva det verste kan være om du prøver en snus som er litt sterkere enn du har gjort tidligere. Jeg tror jeg gikk rett på Skruf Sterk, og det var det beste jeg kunne gjøre. Om du har snuset en boks Skruf Sterk, som jeg går ut i fra at er porsjon, burde du ikke ha noen problemer med å gå over til General Ekstra Sterk.

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med å gå opp på General Ekstra sterk nivå med det samme? Jeg mener, hvorfor ikke nyte den godfølelsen av Gøteborgs eller catch mens man kan? Og en dobling av niktotin intaket i forhold til vanlige porsjonssnus er ikke akkurat bedre for kroppen heller.

 

I sverige har de et helt annet forhold til snus. En kamerat av meg fra sverige har brukt snus med vanlig styrke i 10+ år før han plutselig fant ut at han skulle prøve onyx. Han prøvde en prell så kasta han boksen.. det var altfor sterkt sa han.

Lenke til kommentar
Og hva er vitsen med å gå opp på General Ekstra sterk nivå med det samme? Jeg mener, hvorfor ikke nyte den godfølelsen av Gøteborgs eller catch mens man kan? Og en dobling av niktotin intaket i forhold til vanlige porsjonssnus er ikke akkurat bedre for kroppen heller.

 

I sverige har de et helt annet forhold til snus. En kamerat av meg fra sverige har brukt snus med vanlig styrke i 10+ år før han plutselig fant ut at han skulle prøve onyx. Han prøvde en prell så kasta han boksen.. det var altfor sterkt sa han.

True, sterk snuser selger som hakka møkk her i landet, siden det av en eller annen grunn har oppstått en slags mentalitet der hvor man ikke er hardcore om man ikke hopper ett hakk opp på styrken annenhver uke. Personlig(ja, helt ærlig) så går snusvalget mitt ut på hva som smaker best.. Porsjon snusen min for jobb er skruf orginal, men jeg ble så dritlei av den at jeg tok en uke på general porsjon(nå er jo jeg tydeligvis den eneste som liker smaken meget her i tråden) for å så ta en skruf sterk dåse på butikken isted, og det tvang meg nesten ned i knestående, nesten som når jeg snuste for første gang.. 60% av denne tråden virker som de som tror de er fantastisk coole fordi de snuser DEN STERKESTE BAKESNUZEN.. Men ta det fra de med litt erfaring(ikke fra mitt synspunkt, nærmer meg bare fjerde året med svartegullet) det lønner seg ikke.. Hadde jeg kunnet hoppe tilbake til det stadiet Catch eucalyptus, general WP og röda lacket ga meg den svimmelhet følelsen jeg lengtet etter i ett år så hadde jeg glatt gjort det. Det er mye mer økonomisk, og praktisk å snuse en snus du liker pga smaken, ikke styrken. Ett eksempel er min bror som snuste general løs i 9 år, 2 år med skruf, så hoppet han over på sterk porsjon i ettertid og "lever fint med det".

Lenke til kommentar

Vi som har snust over lenger tid får vel generelt ikke noen svimmelhet og nikotinsjokk uansett hvilke snus vi snuser. Om jeg hadde gått fra N&J til general mini i en måned, så tilbake til N&J ville jeg fortsatt ikke merket noe til det. Eneste gangene jeg merker noe er om jeg kjører på med en bra bakesnus nå og da, siden jeg vanligvis bruker porsjon. Da jeg lot vær å snuse i en måned elns fordi jeg hadde for dårlig med penger, merket jeg ikke noe da jeg startet igjen heller. Jeg snuser for kosen med snus, og roen det gir meg. Og da snakker vi psykisk ro, ikke fysisk, for som sagt; jeg merker ikke noe av snusen uansett.

Lenke til kommentar
Vi som har snust over lenger tid får vel generelt ikke noen svimmelhet og nikotinsjokk uansett hvilke snus vi snuser. Om jeg hadde gått fra N&J til general mini i en måned, så tilbake til N&J ville jeg fortsatt ikke merket noe til det. Eneste gangene jeg merker noe er om jeg kjører på med en bra bakesnus nå og da, siden jeg vanligvis bruker porsjon. Da jeg lot vær å snuse i en måned elns fordi jeg hadde for dårlig med penger, merket jeg ikke noe da jeg startet igjen heller. Jeg snuser for kosen med snus, og roen det gir meg. Og da snakker vi psykisk ro, ikke fysisk, for som sagt; jeg merker ikke noe av snusen uansett.

+1

 

Hvis jeg står over en uke, og deretter baker en stor, stor Skruf Sterk, så merker jeg litt, men lagt i fra noe nikotinsjokk.

Så jeg heller går ikke med snus for effekten sin skyld, mest for å fylle "tomrommet" under leppa og fordi uten snus en periode så får jeg abstinenser :p

 

Henger meg på neff, jeg hadde også gjerne gått tilbake til å merke noe av Ettan og alle de "vanlige" typene. Men jeg har snuset veldig mye de årene jeg har snuset, og det angrer jeg litt på.

Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at det er bra å ta seg en ekstra stor klype grovsnus når man ligger på sofaen etter en hard dag på jobb , men jeg forstår bare ikke mentaliteten blandt ungdom som snuser i Norge når man skal ha det nikotin-racet hele tiden :p Jeg vet det ikke gjelder alle.

 

Men nok om det.

 

Jeg har lenge sett etter en plass i Rogaland hvor de selger grovsnus porsjon , men har aldri funnet den. Noen som kan sende meg i riktig retning her? Egersund , stavanger , haugesund... er desperat , så jeg kan godt ta en langtur :)

Lenke til kommentar
Hei, er "nybegynner" i snusbruk og trenger hjelp til kjøp av snus. Skal på kino i hele natt og trenger litt som kvikker meg opp. Tidligere har jeg prøvd Skruf Sterk og Røda Lacket. SS spydde jeg av, mens Røda Lacket ble jeg småkvalm av, i tillegg til at den ikke smakte så godt.

 

Er det noen som kan anbefale en snustype, som ikke er så sterk? Foretrekker posesnus.

 

Den snusen som jeg starta med var general WP, fin begynner snus og blir ikke så alt for fort lei, jeg ble lei etter 6 bokser:D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Hei, er "nybegynner" i snusbruk og trenger hjelp til kjøp av snus. Skal på kino i hele natt og trenger litt som kvikker meg opp. Tidligere har jeg prøvd Skruf Sterk og Røda Lacket. SS spydde jeg av, mens Røda Lacket ble jeg småkvalm av, i tillegg til at den ikke smakte så godt.

 

Er det noen som kan anbefale en snustype, som ikke er så sterk? Foretrekker posesnus.

 

Den snusen som jeg starta med var general WP, fin begynner snus og blir ikke så alt for fort lei, jeg ble lei etter 6 bokser:D

Ikke alt for fort? 6 bokser? Snuser ca 5-6 bokser i måneden, er ikke så tøff der, men har snusa Skruf Posjon Stark i nesten 20 bokser og er ikke akkurat lei ;b

Lenke til kommentar
SS spydde jeg av, mens Røda Lacket ble jeg småkvalm av, i tillegg til at den ikke smakte så godt.

Har ingenting med deg å gjøre, quoter bare innlegget ditt siden det har relevans til det jeg skulle skrive.

 

Hva er egentlig saken med at man spyr av de sterke snusene egentlig? Så vidt jeg vet er de sterkere snusene kun sterkere når det kommer til nikotin og smak, og personlig synes jeg ikke at smaken av Skruf Sterk kontra vanlig Skruf er noe særlig mye sterkere. Jeg kjenner flere som gikk rett på sterk snus, og jeg gjorde det egentlig selv, og jeg spydde ikke da jeg prøvde snus for første gang; Skruf Sterk porsjon. Jeg ble riktgnok jævlig svimmel, men det var det.

 

Ellers, kan noen anbefale en god bakesnus som gir maksimal effekt og er lett å bake?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...