FKL982 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Viss det VIRKELIG er chilling, putter jeg i to skruf stark, og da kjenner jeg effekten. Ellers stort sett midt på, snusa på venstresia før, men synes det var bedre midt på. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 1. Jeg har ikke noe sug etter snus.2. Jeg merker ikke forskjell fra en til to porsjoner om gangen selv om jeg får i meg dobbelt så mye nikotin. I motsetning til mange her inne er jeg langt fra førstegangssnuser. Virker som at du har snust en god stund, og da tror jeg ikke en gang på at du ikke får sug. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Virker som at du har snust en god stund, og da tror jeg ikke en gang på at du ikke får sug. Ja fyfaen, du har helt rett! Du skjønner, jeg synes det er JÆVLIG KULT å juge om sånt på et nettforum. Da føler jeg meg skikkelig tøff, barsk og mannemann. Tenk før du poster, det der var nemlig et ubeskrivelig toskete utsagn Callisto. Nikotin påvirker alle forskjellig, noen føler et sug etter snus eller røyk, andre gjør ikke. Jeg har brukt snus såpass lenge at jeg under flere omstendigheter har måtte gå uten over lange perioder, og det uten problemer. Jeg får lyst på snus, selvfølgelig gjør jeg det, men dette suget folk snakker om har jeg aldri opplevd. Det er fakta, noe du burde prøve å forholde deg til istedenfor å komme med barnslig synsing. @iskall: Det var intet teit innlegg, det var fakta sett fra mine øyne. Folk generelt ser stort sett ut som idioter om de kjører en porsjonssnus på siden. Om kjører de to, ser det selvfølgelig bedre ut, men om en ikke merker forskjell er det fortsatt sløsing. Det blir som å ha to dyre biler, men bare trenge/bruke en. Ey, jeg har bare klart å lure til meg to porsjoner fra deg et par ganger, og hvem er hyggelig og støtter en fattig stakkar med livsnødvendigheter som snus, øl og sprit? Jeg aner ikke hva du insinuerer eller hvem du snakker om Noe må jeg da gjøre riktig, tannlegen har fortsatt ikke oppdaget at jeg snuser. Er vel mulig tannlegen bare ikke har tatt seg bryet med å kommentere det? Du snuser jo stort sett som et svin, så til og med et psykisktilbakestående spedbarn ville sett forskjellen på tannkjøttet ditt og tannkjøttet til en ikkesnuser Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noe må jeg da gjøre riktig, tannlegen har fortsatt ikke oppdaget at jeg snuser. Er vel mulig tannlegen bare ikke har tatt seg bryet med å kommentere det? Du snuser jo stort sett som et svin, så til og med et psykisktilbakestående spedbarn ville sett forskjellen på tannkjøttet ditt og tannkjøttet til en ikkesnuser Tannleger elsker da å gni det inn, gjør de ikke? Jeg har en ekstremt svak teori om at løssnus angriper tannkjøttet langt mer agressivt enn porsjonssnus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjeveortopeden min spurte om jeg snuste, jeg svarte ja og fikk ett smil tilbake. Visste du at snus fjerner bakterier i tannkjøttet ? Well now you do. Syns det var litt rart at han sa det, det er sikkert sunt for tannkjøttet, men ikke for tennene. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjeveortopeden min spurte om jeg snuste, jeg svarte ja og fikk ett smil tilbake.Visste du at snus fjerner bakterier i tannkjøttet ? Well now you do. Syns det var litt rart at han sa det, det er sikkert sunt for tannkjøttet, men ikke for tennene. Ja jøss, det dreper bakterier, men det er jo som å lure en pussemaskin med 10-sandpapir i overleppa med jevne mellomrom (for å sette det bittelitt på spissen), det sliter ned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjeveortopeden min spurte om jeg snuste, jeg svarte ja og fikk ett smil tilbake.Visste du at snus fjerner bakterier i tannkjøttet ? Well now you do. Syns det var litt rart at han sa det, det er sikkert sunt for tannkjøttet, men ikke for tennene. Ja jøss, det dreper bakterier, men det er jo som å lure en pussemaskin med 10-sandpapir i overleppa med jevne mellomrom (for å sette det bittelitt på spissen), det sliter ned. Haha! Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror på deg nyhus... Selv om jeg ikke har snust veldig lenge (6-8 mnd en plass) men merker ikke stor effekt av noen snus lenger. Og heller ikke noe sug. Er ofc veldig deilig å putte opp en snus når man går uten noe over lengere tid men har ikke merket noe sug at jeg bare MÅ ha det... som nyhus sa, alle blir påvirket forskjellig... Og jeg tror jeg fint kan klare å slutte på dagen om jeg har lyst. Gikk en uke uten snus for ikke veldig lenge sia, bare pga at jeg ikke hadde vært i sverige og ikke gadd å kjøpe i norge, og hadde ingen problemer med det... Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Snuser porsjon og løs på høyreside. Synes det er mest behagelig. To snus i samtidig høres ut som usedvanlig sløsing, greit at du får mer nikotin i deg, men er det så viktig? Skal nok klare å slutte på dagen jeg også om jeg hadde giddet, men jeg ser ingen motivasjon for det ettersom at jeg har pengene, og det er vel den eneste grunnen til ikke å snuse, i mine øyne i alle fall. Lenke til kommentar
imapwnu Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg snuser både løs og porsjon i midten, var vel det jeg begynte med og føler ikke behovet for å variere så mye. Jeg bruker alltid sømmen inn (tvangstanke? ) Jeg pleier ikke å ha i to bleier samtidig, men det er greit å ha når jeg er lei av den lille størrelsen på normale posesnuser, så jeg får følelsen av å ha noe under leppa. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har gått uten snus i "hele" dag, husker ikke hvor lenge jeg var uten igår, og merker at jeg har vondt i hodet. Men om det er fordi jeg er syk, eller om det er fordi kroppen min "trenger" nikotin, det kan jeg ikke svare på. Merker også at det klør på innsiden av leppen, men det er noe jeg klarer å overleve hvis jeg absolutt vil slutte, noe jeg ikke har planer om Enda ihvertfall... Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 vbjornevik, min erfaring er at når man er syk, får man ikke suget. Jeg hadde omgangsyken i jula og gikk uten snus i 2 dager og da var det ikke noe problem å ikke ta seg en påsa, jeg ble faktisk kvalm av tanken på det Flere enn meg som har en dårlig vane i å snuse for mye på skolen? I kjedelige timer er snus det eneste jeg tenker på, det blir dyrt etterhvert =/ Fra nå av skal jeg bare legge 2-3 stk i lomma får jeg drar for å prøve å få orden på detta her Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Snusprisene er ikke merkverdige synes jeg. En boks løs går alltid for 72 - 75 kroner for meg. Porsjon er vel noe rundt 62 - 65... Men har funnet ut at det økonomisk sett lønner seg og kjøpe løs, som det lønner seg og kjøpe rullings og økonomipakkninger. Kjøpte en boks Grovsnus løs. Og jeg må nesten si jeg er forferdelig skuffet. General Løs er hittil den beste løs snusen, og for meg som ikke er noe fan av den forferdelige snus saften, så er Lucky Strike White og Skruf Porsjon de beste porsjon snusene . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Av min erfaring var at når jeg var syk fikk jeg mer effekt av snusen, kjenner effekten mye bedre en når jeg er i normal/god form. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Av min erfaring var at når jeg var syk fikk jeg mer effekt av snusen, kjenner effekten mye bedre en når jeg er i normal/god form. Hvis du syntes effekten var god kommer det sikkert ann på sykdommen. Jeg prøvde å snuse dagen etter oppkastet hadde gitt seg, og jeg fikk sykt vondt i hodet. Et lite sub-emne: Deres beste øyeblikk med snus? Mitt er fra da jeg var i New York. Jeg hadde egentlig tenkt til å bruke ferien på å slutte, selvom jeg egentlig ikke hadde lyst, og da går det aldri bra. Så jeg dro til Amerika uten nikotin med meg. Jeg hadde røyka bittelitt her og der, men jeg savna sterkt det å sette meg ned på hotelrommet etter en lang dag i byen med en deilig bleie. En halv uke gikk. Plutselig ser jeg en bod hvor det står "We sell snus!" eller noe sånt. Jeg gikk i ekstase. Jeg gikk inn og så på utvalget. De hadde tre forskjellige versoner av "Camel Snus". Jeg gikk for frost. Satte meg på hotelrommet, og la en under leppa. Chill! Snusen var faktisk av mint-typen, men jeg syntes den var utrolig god, i motsetning til Catch og de der. Endret 6. januar 2009 av Callisto Star Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Var på fjelltur i sommer, vi skulle gå inn til en hytte, 2 timers gange og sur vind. Vi var på rype jakt og med null fangst første dagen og flere timers gåtur i fjellet gikk vi endelig tilbake til hytta der jeg fyrte opp i peisen og tok en skruf tranebær portion i leppa. Tranebær har aldri smakt så godt som da. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 noen som hvet hvor mye frakt det er fra norsksnus.com? altså en boks ligger på 59-65 men må man betale frakt for og få det tilsent? Lenke til kommentar
imapwnu Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Snusprisene er latterlige nå til dags. Jeg var på shell her om dagen og så at general løs går for 79 riksdaler, mot 61kr på rema 1000. Edit: Er det foresten noen som har noen mening om hvorvidt løssnus er mer populært nordpå enn sørpå? Jeg bor litt opp mot nord og de aller fleste jeg vet om snuser kun løssnus. Jeg holder meg trofast til løs, men synes det er godt med en liten boks porsjon i blant. Jeg har hørt rykter om at det går med i porsjon jo lenger sør man kommer i landet, men har aldri tort å bekrefte/avkrefte dette.. Noen som har noen idéer? Endret 6. januar 2009 av imapwnu Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Snusprisene har alltid vært, er, og vil alltid være helt på trynet på bensinstasjoner og i kiosker, er det virkelig så overraskende? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Noen her som skal på tg som har tenkt seg en tur over svenskegrensen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg