ragan Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei, sitter på jobb og plutselig ryker strømadapteren til en monitor vi bruker. Lukter svidd og jævelskap av den, og ikke noe bilde. Litt opprådd for hva jeg skal gjøre ser jeg at strømadapteren til den bærbare pcn min har samme størrelsen, så jeg prøver den i monitoren og det fungerer. Så er spørsmålet mitt, på strømadapteren til monitoren står det : Input: 230-240V AC 50 HZ Output: 13,5V DC 1000ma På PC strømadapteren står det Input: 100-240V 50-60 HZ 1,5A Output: 19V DC 3,16A Kan jeg la dette gå for i natt og skaffe ny strømadapter imorgen? Tenker brannfare her. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dette vil ikke gå. Anbefaler deg ikke å prøve det. Lenke til kommentar
ragan Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Dette vil ikke gå. Anbefaler deg ikke å prøve det. Takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor/konsekvenser? Jeg trenger den monitoren. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er en ganske høy spenningsforskjell på de. Kanskje fungerer det bare ikke, kanskje dør utstyret vil jeg tro. Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 stømadapteren til pc-en har høyere spenning og strøm en det monitoren skal ha.. Lenke til kommentar
ragan Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Akkurat nå fungerer det, jeg har bilde på monitoren. Men hvis det er fare for at den begynner å brenne eller eksplodere må jeg koble den av. Redusert levetid til monitor har ikke noe å si, bare for å komme gjennom natta. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du sitter vel ikke på NaIT, gjør du? Lenke til kommentar
ragan Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Du sitter vel ikke på NaIT, gjør du? Gjør ikke det Lenke til kommentar
ragan Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Phew. Ringte vakttelefon til elektriker, og han mente det kom til å gå bra, pga små spenningsforskjeller. Da prøver jeg over natta. Ble litt nervøs der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå