Nettulf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei. Har en del videoklipp filmet med et Sony HD videokamera. Filene har endelsen .m2ts og har oppløsning 1440x1080 med 25fps interlaced og 2 lydspor der det ene er 48 000 Hz; 5.1 Surround (stereo downmix), Dolby AC-3 Skulle gjerne hatt disse klippene inn i et eksisterende prosjekt, der alle klipp er i standard DV format, og altså 720x576 som oppløsning. Finnes det noen enkel måte å konvertere disse AVCHD filene på, slik at jeg kan få de inn i eksisterende prosjekt? Programmet er Pinnacle Studio 11, og det leser ikke disse filene direkte ihvertfall. Nettulf Lenke til kommentar
KnightFal Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Er det vanlig Pinnacle Studio 11 du har? For å få HD støtte må du ha enten Pinnacle Studio 11/12 Plus eller Ultimate. Du kan kjøpe oppgradering til Studio 12 Plus. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139877&model= Da får du full støtte for M2TS filer. Mvh Kenneth Pinnacle Systems Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hei, og takk for svar. Høres greit ut det, er vel en vanlig versjon jeg har. EDIT: Så nå at det er versjon 10 jeg har... Men hvordan fungerer det da med å importere disse HD-filmklippene inn i et allerede eksisterende prosjekt i vanlig PAL? Regner med de nye klippene i HD er i widescreen også, mens det eksisterende er vanlig 4:3 format. Orker ikke å begynne på nytt igjen med prosjektet, da det er ca. en time med ferdig redigert video, bilder og lyd. Skal som sagt bare sette på noen ekstra klipp på slutten..... Nettulf Endret 12. oktober 2008 av Nettulf Lenke til kommentar
KnightFal Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Med Studio 12 så skal dette ikke väre noe problem, har selv mixet SD og Hd klipp i 16:9 og 4:3. Og man kan velge utformat som HD og eksisterende SD materiell vil bli oppskalert til HD. Prosjektene fra gml Studio versjoner kan brukes i Studio 12. Se her for mer info om dette. : http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...amp;p_topview=1 Kenneth Pinnacle Systems Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå