Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blinkende LCD poster?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har bygd meg pc og merket fra dag 1 at lcd poster'n jeg fikk med på HK mitt blinker i takt med pc'n jobber.

Hva kommer det av?

Dette er spec'sn:

Asus Striker II Formula nForce-780i SLI

DDR2, ATX, 775, GbLAN, 3x PCIe 2.0 16x

Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

INTEL Core2 Quad Q6600 2400MHz 775 8MB

INTEL Core2 Quad Q6600 2400MHz LGA775 8MB Cache 4Core FSB1066 65nm boxed CPU

Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,

DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN

Samsung Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ

HD501LJ

Nexus XiR-2300 AM2 og 775 CPU heatpipe kjøler

<15dB(A), Heat Pipes, Socket 775 og AM2

OCZ 600W StealthXStream Strømforsyning

20+4+8pin, 115-230v, PowerWhisper

Optiarc AS-7200S DVD±RW 20x - SATA

Intern, Sølv, Bulk

Tenkte det kunne komme av at strømforsyninga ikke er stor nokk men det gir vel ingen mening.

Har også hatt noe problem med Graffik under spilling av Crysis, det kommer stripper med glipper av video.

Ellers funger den max.

Har også sendt mail til asus men for over en måned siden uten svar så håper på å få litt svar her.

http://i.neoseeker.com/neo_image/156503/ar...oster_thumb.jpg

Takker for alle svar^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

jeg hadde det samme problemet med mitt asus striker extreme.

Mener jeg fjerna asus probe for å fikse problemet, er noe med programmet som får lcdpanelet bak til å gå på og av som det føler for.

Endret av loif
Lenke til kommentar
Hei, Jeg har bygd meg pc og merket fra dag 1 at lcd poster'n jeg fikk med på HK mitt blinker i takt med pc'n jobber.

Min første tanke er at dette er noe den faktisk skal?! Akkurat som LED lyset til harddisken foran på maskinen. Om dette ikke er tilfelle kan du sjekke om du har koblet den skikkelig til og om det er noen løse strømknontakter i maskinen.

Lenke til kommentar

Min første tanke er at dette er noe den faktisk skal?! Akkurat som LED lyset til harddisken foran på maskinen. Om dette ikke er tilfelle kan du sjekke om du har koblet den skikkelig til og om det er noen løse strømknontakter i maskinen.

hmmm =/ den blinker ikke jevnt med hdd led i det hele tatt. så jeg regner med det er noe feil =/ Avinstalerte netoop pc probe II og tok en reboot men uten resultat.

Var en liten tur innom mammoz idag og forhørte meg med dem, og det de kunne si var DE HAR IKKE PEILING.

MEGET ANOYING at den blinker.

ops, glemte å si at den lyser i et sett når maskinen skal avsluttes eller er slått av.

da blinker den ikke i det hele tatt.

noen flere forslag til hva jeg kan gjøre?

har jeg noen grunn til å være bekymret?

Lenke til kommentar

Ingen grunn til bekymring, er bare en eller annet exefil som kjører når du booter windows.

Dette er på grunn av en av programma til asus. Skikkelig merkelig, men ikkeno problem. Husker jeg hata det da jeg så på film :)

NB, sjekk etter et program som kjører som kalles ASUS ACPI. Dette kan du sjekke ved å gå i oppgavebehandlern og på prosesser der. Tar du å stopper den prosessen skal problemet være løst. :D

Endret av loif
Lenke til kommentar
Ingen grunn til bekymring, er bare en eller annet exefil som kjører når du booter windows.

Dette er på grunn av en av programma til asus. Skikkelig merkelig, men ikkeno problem. Husker jeg hata det da jeg så på film :)

NB, sjekk etter et program som kjører som kalles ASUS ACPI. Dette kan du sjekke ved å gå i oppgavebehandlern og på prosesser der. Tar du å stopper den prosessen skal problemet være løst. :D

Thnx ^^ slipper jeg blinkingen :) Er det noe jeg kan laste ned en oppdatering til for å fixe eller?

***Nå sier LCD poster "CODE INIT" wtf?

ok, har jeg i det hele tatt bruk for posteren? den viser bare klokkeslett som ikke stemmer uansett hvor mange ganger jeg stiller den inn. Den er rett i 1 time så hopper den på minuter.

Har også lagt merke til at når posteren blinker så hopper den unna 1-2 sec så regner med kanshe noe bugg med selveste POSTERN?

Tenkte jeg skulle prøve å ringe asus og spørre de om de har en løsning.

Endret av onelove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...