Gå til innhold

xp servicepack 1! føkker pc?

Anbefalte innlegg

hei.. har engelsk xp med service pack 1... hørte at sp1 slakker ned programm, opptil 10 ganger tregere..

så nå som jeg skal reformatere, bør jeg ha sp1 da ? :shrug:

vet at denne feilen med sp1 gjelder mest for pentium prosessorer :roll:

men hva skal jeg gjøre ? hva gjør sp1. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SP1 tetter en haug med sikkerhetshull og sikrer kompatibilitet med noen sjeldne programmer som ikke fungerte som de skulle. Det med at programmer går 10 ganger saktere er et fenomen som av og til forekommer på Pentium 4-baserte maskiner. De anbefales å vente til SP2 kommer.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil av denne saken så er det bare på visse systemer SP1 "føkker" opp og treger ned systemet. Om du ikke opplevde noe ytelses endring når du testet ut SP1 så bør du ikke ha det i det hele tatt. Problemet var også det at det tok opp til 10 ganger så lang tid før programmer startet. ikke at hele ytelsen gikk ned 10%. Og ett program skal starte på 2 sek, så ergo ca max 20 sek i "worste case" å fyre. eller at det er litt tregere respons til du merker at HD og slikt jobber.

De fleste har klart seg fint selv med en liten forsinkelse, for de som har opplevd problemet. Tror jeg da. hehe, har selv ikke opplevd det.

Lenke til kommentar

ja..disse servicepakkene er jo ikke vært mye...min pc blir mye tregere eller at jeg innstalerer dem..bruker speedfan 4.01.som måler blant annet cpu utslag,etter innstalasjoen av servicepakk 1 får jeg 100% utslag på pcu hele tiden...tempen går opp og alt blir trekt....får samme problem med detonator drivere...så nå bruker jeg bare orginal drivere

spiller ingen rolle om det er pentium..eller xp cpu..får samme feilen

har xp 2500(barton)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...