Gå til innhold

Oppdatere mine dataviews

Anbefalte innlegg

Jeg har et dataset som jeg har laget basert på en database. jeg testet nå ut writexml å den skrev ut innholdet i mitt dataset. Jeg forsøker deretter datasetclear, og deretter readxml for å laste inn en xml fil i datasettet. hvordan får jeg oppdatert de eksisterende datagrid med de nye verdiene fra xml dokumentet jeg lastet inn?

Jeg forsøkte med å kopiere fill metoden men det fungerte ikke. må jeg på en eller annen måte lagre de nye verdiene i datasettet først eller legger de seg automatisk der når jeg leser inn xml?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dårlig forklart kansje men koden ser slik ut:

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

Database4DataSet1.WriteXml(fileName:="c:\Test1.xml")

End Sub

Først kjørte jeg altså ut en xml-fil

Deretter åpner jeg xml filen og redigerer noen verdier i denne og lagrer den som Test2.xml

Så kjører jeg følgende kode:

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click

Database4DataSet1.Clear()

Database4DataSet1.ReadXml(fileName:="c:\Test2.xml")

Database4DataSet1.WriteXml(fileName:="c:\Test3.xml")

Database4DataSet1.AcceptChanges()

End sub

Kjører clear på datasettet laster inn den redigerete filen og skriver den ut igjen for å se om endringene er registrert.

Kjører og en Dataset acceptchanges.

jeg har forsøkt å ta kopi av fill metodene til mine datagrind men de viser ikke noen endrede data. Kan noen være så snille å si meg hva jeg gjør feil her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...