CerrUnozZ Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har et dataset som jeg har laget basert på en database. jeg testet nå ut writexml å den skrev ut innholdet i mitt dataset. Jeg forsøker deretter datasetclear, og deretter readxml for å laste inn en xml fil i datasettet. hvordan får jeg oppdatert de eksisterende datagrid med de nye verdiene fra xml dokumentet jeg lastet inn? Jeg forsøkte med å kopiere fill metoden men det fungerte ikke. må jeg på en eller annen måte lagre de nye verdiene i datasettet først eller legger de seg automatisk der når jeg leser inn xml? Lenke til kommentar
CerrUnozZ Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Litt dårlig forklart kansje men koden ser slik ut: Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click Database4DataSet1.WriteXml(fileName:="c:\Test1.xml") End Sub Først kjørte jeg altså ut en xml-fil Deretter åpner jeg xml filen og redigerer noen verdier i denne og lagrer den som Test2.xml Så kjører jeg følgende kode: Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click Database4DataSet1.Clear() Database4DataSet1.ReadXml(fileName:="c:\Test2.xml") Database4DataSet1.WriteXml(fileName:="c:\Test3.xml") Database4DataSet1.AcceptChanges() End sub Kjører clear på datasettet laster inn den redigerete filen og skriver den ut igjen for å se om endringene er registrert. Kjører og en Dataset acceptchanges. jeg har forsøkt å ta kopi av fill metodene til mine datagrind men de viser ikke noen endrede data. Kan noen være så snille å si meg hva jeg gjør feil her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå