Gå til innhold

Enten eller Yrkesvalg

Sp0nge

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i en liten piffen situasjon og håper på om dere kan gi en liten pekepinn på vegen:).

Mitt yrkes valg står mellom Bil mekaniker eller Sveiser / platearbeider.

Er utrulig usikker på hvilken av de jeg skal velge, fordi:

Jeg har Minimalt med mekaniske ferdigheter, og har store planer om å mekke på bil med åra som kommer. (Lappen snart, så derav bil), + hauger med prosjekter. Derfor trenger jeg å kunne mekke:)

Platearbeider tjener du mer enn bil mekaniker (gjennomsnitt lønn) + at det er stor ettertraktning av folk, så er så og si garantert jobb etter skole om du har nogen ok karakter og lite fravær, som jeg har. Var visstnok ett firma som snakka med skolen om sponsing av hybel, lønn, + stipend på par tusen i mnd, under lærlinga. Ikke akkurat så dårleg det:)

Men om jeg velger Bilmekaniker så vil jeg jo lære å mekke (doh), men ikke så bra lønn. Pluss at det er platearbeider som frister mest av de to.

Bare lurer på om dere har noen synspunkter?

Høres jo ut som det er Platearbeider som er the big deal, men F heller, må lære å mekke;p Får ikke lært det noen andre plasser.:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lære deg og mekke bil lett av noen du kjenner som kan, begynn hobby mekking på en bil du finner på søppeldynga osv. så kan du ta den fra hverandre og begynne på høyere skyts som f.eks en dyrere finere bil.

Sånn jeg lærte meg pc, ved og prøve meg frem, så vidt jeg vet så kan 5 personer i familien min sette sammen og skru bil uten problem hvorav kun en av dem er bil mekaniker.

Så gå for platearbeider.

Lenke til kommentar

du kan da lære deg å mekke uten å jobbe direkte med det

fattern jobber på et kraftverk, men fikser bilene våres når det er noe gærernt med de

virker som om platerarbeider er et bra valg når det gjelder lønn og jobbmuligheter. er VEEELDIG mange som satser på bilmekaniker, så er nok litt vanskeligere å få lærlingplass der

pluss som platearbeider kan du få jobb i nordsjøen hvis du er heldig :)

bare stå på, jobb som søren på skolen og hold fraværet nede så går det nok bra det

les mer her:http://jobbfeber.no/

Endret av Mr_Mellingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...