DuraN Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Abit KD7-G er et rimelig og bra kort.......litt over 1100kr på komplett.no og har supre komponenter. Kjører AMD, 8x AGP, S-ATA harddisk, støtter DDR400 :wink: , gigabit LAN...osv.. skal kjøpe det selv....... Det støtter ikke DDR400, det er KT400 chipset. Misvisende navn. KT400 har ingenting å stille opp med mot nforce2. Det eneste det kortet har som ikke NF7-S har er gigabit lan(hva skal man med det anyways). *KREMT* Abit KD7-G STØTTER faktisk DDR400. Kortet er basert på KT-400.... Tenk før du skriver. :-? Jeg vet at kortet er basert på KT400, men les hva Abit skriver om chipsettet da: http://www.abit-usa.com/products/mb/kt400.php "VIA Apollo KT400 takes the AMD Athlon? XP processor to the summit of system performance with enhanced support for a DDR333 SDRAM, ultra fast AGP 8X graphics, ATA-133, USB 2.0 and an 8X V-Link chip interconnect." Det er altså ikke offisiell støtte for DDR400, men Abit på sin side sier at kortet takler to DDR400 moduler. Nå har ikke offisiell støtte så mye å si, jeg kjørte DDR400 på mitt KT333 uten problemer. Men hva skal du med DDR400 hvis du ikke skal kjøre sync med fsb da? og der sliter KT400 med AGP korrupsjon og harddisk-korrupsjon. I FSB-avdelingen altså. Her kan du også lese VIA sine offisielle specs: http://www.via.com.tw/en/apollo/kt400.jsp Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Syns Abit vinner debatten her...Knapt men dog...Men jeg lurer fremdeles på hva som er forskjellen mellom deluxe og ikke deluxe versjonen av asus kortet... Anyone? Deluxe versjonen har mere stasj. Se på produkt info hos www.komplett.no Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Abit KD7-G er et rimelig og bra kort.......litt over 1100kr på komplett.no og har supre komponenter. Kjører AMD, 8x AGP, S-ATA harddisk, støtter DDR400 :wink: , gigabit LAN...osv.. skal kjøpe det selv....... Det støtter ikke DDR400, det er KT400 chipset. Misvisende navn. KT400 har ingenting å stille opp med mot nforce2. Det eneste det kortet har som ikke NF7-S har er gigabit lan(hva skal man med det anyways). *KREMT* Abit KD7-G STØTTER faktisk DDR400. Kortet er basert på KT-400.... Tenk før du skriver. :-? Jeg vet at kortet er basert på KT400, men les hva Abit skriver om chipsettet da: http://www.abit-usa.com/products/mb/kt400.php "VIA Apollo KT400 takes the AMD Athlon? XP processor to the summit of system performance with enhanced support for a DDR333 SDRAM, ultra fast AGP 8X graphics, ATA-133, USB 2.0 and an 8X V-Link chip interconnect." Det er altså ikke offisiell støtte for DDR400, men Abit på sin side sier at kortet takler to DDR400 moduler. Nå har ikke offisiell støtte så mye å si, jeg kjørte DDR400 på mitt KT333 uten problemer. Men hva skal du med DDR400 hvis du ikke skal kjøre sync med fsb da? og der sliter KT400 med AGP korrupsjon og harddisk-korrupsjon. I FSB-avdelingen altså. Her kan du også lese VIA sine offisielle specs:http://www.via.com.tw/en/apollo/kt400.jsp Gir meg... I PCPro står det at brikken støtter DDR400 men at det ikke er noen offisiell standard! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg vil si at ASUS har laget meget gode kort i det siste, og mener at Abit faktisk har tapt seg litt i det siste... Men som endel sier - EPoX er også MEGET gode kort, spesielt når det gjelder overklokking. Skal en finne seg ett hovedkort, må en se på behovene sine, for så å finne det merket som tilfredsstiller de kravene du har satt - Merke har så lite å bety nå lenger. Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg vil si at ASUS har laget meget gode kort i det siste, og mener at Abit faktisk har tapt seg litt i det siste... Men som endel sier - EPoX er også MEGET gode kort, spesielt når det gjelder overklokking. Og du har testet Abit NF7 eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå