bjornar83 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Skal kjøpe ny PC og står mellom 2 hovedkort: Abit NF7-S V1.2 og Asus A7N8X (non-pro). Noen som har noen formening om hvilket som er best? Kan godt komme med andre forslag også... Det er jo et hav av valgmuligheter på dette området. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 McLaren eller Ferrari? ABIT lager meget gode kort. ASUS lager meget gode kort. nå har ikke jeg den største peilingen på ABIT, men ASUS A7N8X har vist seg å være veldig stabilt, og det er mitt 1. valg på hovedkort i dag, selv om jeg ville gått for Deluxe versonen. Men som du sa skulle du ikke ha den så... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Skal du overklokke, er abit kortere et bedre valg. Ellers er det hipps om happs. Ikke vanlig å snakke om at kort er stabilt eller ikke, er rimelig sjeldent at kort er ustabilte nå for tiden. Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har også planer om ny maskin å kom til at valget sto mellom disse kortene. det jeg ikke er sikker på er om abit kortet har pciagp lock? asus har det så det må da være bedre å overklokke med? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 skal det overklokkes er vel heller ikke epox et dumt valg.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Vet om mange som har vært redde for å velge Abit etter fadesen med defekte kondensatorer... Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Hva er forskjellen mellom deluxe versjonen og "ikke deluxe" av asus kortet? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Alle nforce2 har AGP/PCI lock. Hvis du ser på dette forumet er det ikke akkurat få tråder som handler om trøbbel med A7N8X. Personlig synes jeg ikke Asus lager så veldig bra hovedkort, men det er mine erfaringer. Har brukt Abit eller Epox i 4 år nå.. Alltid vært gode kort. Det jeg har nå er det beste hovedkortet jeg har hatt(har hatt 7 stykk). Meget raskt og overklokkingsvennlig. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Har hatt to Asus kort hittil og er veldig fornøyd med dem begge, inkluderer A7N8X som er etter min menin 6/6 kort Asus har ikke mer feil enn andre, mange som kjøper Asus og er derfor DU hører oftere om feil på dem, men Abit har like mye feil dem å :wink: Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg er overklokker, så jeg tenker deretter Asus har aldri hatt kort som hverken har vært enkel å overklokke eller nådd dit iallefall jeg vil ha hovedkortene Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Vet om mange som har vært redde for å velge Abit etter fadesen med defekte kondensatorer... Det var 2 produsenter som innrømte at de hadde vært plaget med en serie, og det var Abit og IBM. - Poenget er at alle de største hk-produsentene også hadde fått fra denne leverandøren, men ingen av de andre våga bekrefte offentlig. Det var dårlig gjort av bl.a. Asus og la disse to ta støyten. Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Abit KD7-G er et rimelig og bra kort....... litt over 1100kr på komplett.no og har supre komponenter. Kjører AMD, 8x AGP, S-ATA harddisk, støtter DDR400 :wink: , gigabit LAN...osv.. skal kjøpe det selv....... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Abit tar det lengste strået her. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Abit KD7-G er et rimelig og bra kort.......litt over 1100kr på komplett.no og har supre komponenter. Kjører AMD, 8x AGP, S-ATA harddisk, støtter DDR400 :wink: , gigabit LAN...osv.. skal kjøpe det selv....... Det støtter ikke DDR400, det er KT400 chipset. Misvisende navn. KT400 har ingenting å stille opp med mot nforce2. Det eneste det kortet har som ikke NF7-S har er gigabit lan(hva skal man med det anyways). Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg kommer ikke til å kjøpe Asus igjen... Hadde ett A7V-266, det var utrolig ustabilt og tregt+ attd et nå har tatt kvelden og tok like godt med seg en 80GB WD og MP1500+ i samme slengen elendig chipset-kjøler... Bråkte om F...! Hadde også ett Asus GF 2 Pro, samme kjøleren som på chipsettet på A7V-266, Bråkte som F...! Div. Fix fax så var det løst men uansett! God overklokker derimot 200400 @ 240480 Har nå bare "MSi" produkter, MSi 845PE MAX-2 FIR og Creative GF4 Ti4400... Ja, det er Creative men som alle vet lager GFX MSi kortene til Creative :wink: Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Syns Abit vinner debatten her...Knapt men dog... Men jeg lurer fremdeles på hva som er forskjellen mellom deluxe og ikke deluxe versjonen av asus kortet... Anyone? Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Abit KD7-G er et rimelig og bra kort.......litt over 1100kr på komplett.no og har supre komponenter. Kjører AMD, 8x AGP, S-ATA harddisk, støtter DDR400 :wink: , gigabit LAN...osv.. skal kjøpe det selv....... Det støtter ikke DDR400, det er KT400 chipset. Misvisende navn. KT400 har ingenting å stille opp med mot nforce2. Det eneste det kortet har som ikke NF7-S har er gigabit lan(hva skal man med det anyways). *KREMT* Abit KD7-G STØTTER faktisk DDR400. Kortet er basert på KT-400.... Tenk før du skriver. :-? Lenke til kommentar
Arne Anka Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jag tror Abit NF7-S rev1.2 är det bästa altenativet Jag har ett själv och mitt ex gjorde fsb228 direkt ur kartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå