Gå til innhold

Ny gaming pc: Trenger råd

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gått med planer om å kjøpe en ny pc. Nå når høstmørket har gjort seg gjeldene har jeg bestemt meg for å realisere dette prosjektet. Har drevet en god del med data tidligere og bygd selv, noe jeg også akter å gjøre denne gangen. (er vel fremdeles noen kroner å hente på dette?)

Jeg skal da hovedsaklig bruke pc'n til spill. Nå er det også mulig jeg kommer til å pusle en del med 3d studio max og vil gjerne ha et oppsett som takler også dette.

Nå er det såpass lenge siden jeg fulgte aktivt med i dataverdenen så føler jeg ikke lenger har den kompetansen som skal for å få mest mulig ut av et oppsett. Nå kommer det jo nye nytt på markedet så og si hver uke.

Har dog brukt en god del tid på å lese, både her inne på forumet og ellers på nett og kommer fram til følgende oppsett:

skjerm : ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 2000:1 DVI-D+VGA

kabinett : Antec Three Hundered

Skjermkort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5

hovedkort : ASUS P5E Deluxe, X48, Socket-775, DDR2

cpu: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5GHz LGA775

kjøler: OCZ Vendetta 2

psu: Corsair TX 750W

minne OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB)

Håper nå det finnes noen sakkyndige mennesker der ute som leser ,og kanskje har noen synspunkter på hva jeg har gjort galt og hva som eventuelt kan gjøres for å få mest ut av denne pc'n. Eller kanskje noe som faktisk ikke kommer til å passe når jeg til slutt skal skru den sammen.

Er vel mer et rop om hjelp! ;P

På forhånd takk.

Endret av Bazookaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge gått med planer om å kjøpe en ny pc. Nå når høstmørket har gjort seg gjeldene har jeg bestemt meg for å realisere dette prosjektet. Har drevet en god del med data tidligere og bygd selv, noe jeg også akter å gjøre denne gangen. (er vel fremdeles noen kroner å hente på dette?)

Jeg skal da hovedsaklig bruke pc'n til spill. Nå er det også mulig jeg kommer til å pusle en del med 3d studio max og vil gjerne ha et oppsett som takler også dette.

Nå er det såpass lenge siden jeg fulgte aktivt med i dataverdenen så føler jeg ikke lenger har den kompetansen som skal for å få mest mulig ut av et oppsett. Nå kommer det jo nye nytt på markedet så og si hver uke.

Har dog brukt en god del tid på å lese, både her inne på forumet og ellers på nett og kommer fram til følgende oppsett:

skjerm : ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 2000:1 DVI-D+VGA

kabinett : Antec Three Hundered

Skjermkort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5

hovedkort : ASUS P5E Deluxe, X48, Socket-775, DDR2

cpu: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5GHz LGA775

kjøler: OCZ Vendetta 2

psu: Corsair TX 750W

minne OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB)

Håper nå det finnes noen sakkyndige mennesker der ute som leser ,og kanskje har noen synspunkter på hva jeg har gjort galt og hva som eventuelt kan gjøres for å få mest ut av denne pc'n. Eller kanskje noe som faktisk ikke kommer til å passe når jeg skal til slutt skal skru den sammen.

Er vel mer et rop om hjelp! ;P

På forhånd takk.

Viss du virkelig vil slå på stortromma bør du vente til Geforce 350 kjem , det kjem me 2 Gb !! :D

Lenke til kommentar

Ja.. Så var det den stortromma da ;)

Har på en måte funnet ut at jeg kan få dette systemet ganske så rimelig, så har egentlig ikke lyst til å svi av all verden.

Men sånn jeg har forstått det kan jeg sette inn ett hvilket som helst annet kort i crossfire. Noe som vil øke ytelsen betraktelig hvis det skulle vise seg at 4870 kortet ikke holdet mål?

Endret av Bazookaen
Lenke til kommentar
Det må være enten HD 4850/4870 eller 4870x2, du kan ikke sette i hvilket som helst kort i Crossfire

Rett meg hvis det er noe fryktelig galt her :p

Så man er altså bundet til Radeon hvis man skal bygge ut?

Hvordan vil det ligge ann med en 750W Psu i så tilfelle. Vil den dra to 4870 kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...