krigar Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Pris har ingen betydning. I denne saken skal ikke pris vurderes i det hele tatt. Hva er fordelen med det ene kameraet ovenfor det andre? Jeg klarer ikke bestemme deg. Jeg er helt ny med kamera, men lærer veldig fort. Vil ikke kjøpe det kjipeste og letteste. Jeg vil ha et kamera jeg kan ha lenge, og som har alt av funksjoner. Det er standard linse på begge to. VR 18-55. Takker på svar på forhånd. Beklager om det er like tråder, jeg fant ikke noen der pris ikke var betydning. \\ Jeg tenker ikke på Canon, Sony osv sine. Heller ikke Nikon D90. \\ Når jeg tenker på det, kan det være d80 var 18-70 Mvh Kristoffer Endret 10. oktober 2008 av krigar Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 18-70 er klart bedre enn 18-55 optisk. D60 fremstår som en nedstrippet og forenklet D80 på nesten alle punkter, så jeg ser ingen grunn til å handle D60 fremfor D80, utenom pris og eventuelt størrelse. Det er forsåvidt tenkelig at D60 gir noe mer "ferdige" jpeg-bilder rett ut av kameraet. Personlig syns jeg det er like interessant som en Direct Print-knapp, men YMMV. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 D80 har bedre kit-objektiv, bedre grep (nesten objektivt), flere funksjoner tilgjengelig uten å måtte gå inn i menyer, fokusmotor i huset, trådløs blitsstyring, to kommandohjul, lcd på toppen av huset, bedre AF-system og flere "customize" muligheter enn D60. Jeg ville ikke ha vært i tvil. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det eneste D60 virkelig har for seg er at det er mer nybegynnervennlig og lettere å lære. Men har du tålmodighet til å sitte en halvtime med fotokompendiet og en halvtime til med manualen til D80 så gjør det ingen forskjell. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ville helt klart valgt D80 fremfor D60. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ville helt klart valgt D80 fremfor D60. Det er jeg helt enig i. Det er to ting som gjør at jeg anbefaler D80; det ene er et bedre grep, det andre er at det letter å endre på instillinger som ISO. Men det er allerede nevnt. Tom Lenke til kommentar
krigar Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for gode svar. Da er valget gjort, og faller på D80. Bestiller den nok på mandagen. Får begge to for forhandler prisen, og da er det veldig lite som utgjør forskjellen på dem to. Kristoffer Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvis pris er uten betydning ville jeg heller ha kjøpt D90 som er et bedre kamera enn D80 på alle måter. Men prisen har kanskje litt betydning likevel? Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hadde nok blidt D80 hvis jeg skulle kjøpt Nikon nå jeg å.. Men har hørt at D60 har nesten samme innmat som D200 (prosessorer osv litt usikker på alt det elektroniske i et dSLR) er det sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå