Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For lite effekt (W) ?

Anbefalte innlegg

En kammerat av meg har nettop bygget ny pc. Han har Asus P5Q PRO hoved kort, 2GB DDR2 1000Mhz ram, Gainward GeForce 9800 GTX + skjermkort og 500GB harddisk.

Dette drives av en 550W strømforsyning. Er dette nok? Har får melding fra skjermkort driveren at den får for lite strøm.

Takk for raske svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville legge til, at jeg bygget PCen.

Dual-Core E8400

Kingston HyperX 1066 MHz, 2048 MB RAM

Hovedkort er nevt over, og PSUen er på ikke beskjedne 550W.

GPU er et Gainward 9800GTX+ kort.

Greia er, at PSUen kom kun med en ekstra kontakt, de firkantede 4-pins kontaktene.

Dermed plugget jeg i det, og koblet til enda en ved å bruke to Standard Molex kontakter, (4 pins som brukes til vifter o.l)! Jeg mente dette ville virke, men var ikke 100% sikker.

Nå får han opp følgende feilmelding:

For å beskytte maskinvaren mot eventuell skade eller mot at systemet låser seg, har den grafiske prosessoren redusert ytelsen til et nivå som tillater fortsatt forsvarlig drift.

Noe er ille feil.

Håper noen kan hjelpe oss =)

NatroN

Lenke til kommentar

550W er mer enn nok til den PC'en, men PSU'en bør ha to PCIe (6pin) kontakter til grafikkortet. De to kontaktene på enden av grafikkortet er ikke ment som pynt!

Her er fra kravspec'en til Gainward:

A minimum 500W system power supply with two 6-pin power connectors available.

Lenke til kommentar
550W er mer enn nok til den PC'en, men PSU'en bør ha to PCIe (6pin) kontakter til grafikkortet. De to kontaktene på enden av grafikkortet er ikke ment som pynt!

Her er fra kravspec'en til Gainward:

A minimum 500W system power supply with two 6-pin power connectors available.

Den har to PCIe kontakter tilkoblet, men det fulgte kun en med på PSUens standard ledninger, og vi fikk en til ved å bruke to Molex kontakter... Det eneste jeg kommer på, er at Molexene er nr 3 og 4 på rekka, altså de er allerde i bruk på HDD og en vifte før de to siste brukes til GPU. Kan dette være grunnen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...