Petra5 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! Er ingen tv-entusiast, men tenkte det kunne være greitt med NRK på pc-en.. Investerte i et Hauppage USB kort (HAU 299) - men får det ikke til å virke. PC'en er ny og har bra kapasitet, har Windows Vista. Programmet WinTV finner kanalene (og angir hvilket program som går),men det er ikke hverken lyd eller bilde. Signalkvaliteten ser passelig bra ut, men det er merket av i ruta "locked" under signalstatus. Noen som har tips til hvor jeg skal begynne å feilsøke?? Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei!Er ingen tv-entusiast, men tenkte det kunne være greitt med NRK på pc-en.. Investerte i et Hauppage USB kort (HAU 299) - men får det ikke til å virke. PC'en er ny og har bra kapasitet, har Windows Vista. Programmet WinTV finner kanalene (og angir hvilket program som går),men det er ikke hverken lyd eller bilde. Signalkvaliteten ser passelig bra ut, men det er merket av i ruta "locked" under signalstatus. Noen som har tips til hvor jeg skal begynne å feilsøke?? Hau 299? Har aldri hørt om det. Kan du opplyse litt mer om hva kortet ditt heter så kan jeg kanskje hjelpe deg. Og hva prøver du å ta i mot bakkenett, kabel eller satelitt? Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Petra5 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei igjen! Jeg prøver med bakkenettet.. Betegnelsen på Hauppage kortet er WinTV-Nova-TD-HD-USB DBV-T Mpeg4. Forsøkte med CyberLink PowerCinema og fikk inn signaler første gangen jeg kjørte det (riktignok veldig hakkete), men neste gang viser programmet bare et nøkkelsymbol. Så det må være en eller annen blokkering her jeg ikke finner! Har det noe for seg å prøve andre programmer? Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Nøkkelsymbolet indikerer at kanalene er kodet. Har du lastet ned og installert PowerCinema 5.1 patchen fra Hauppauge? http://www.wintvcd.co.uk/cd/PCM51-4222to4410.exe Selvsagt kan det jo hende at signalet er så dårlig at den ikke klarer å dekode det. Hva med å prøve Hauppauge sin egen WinTV 4.6b? Da får du i det minste en klar indikasjon på om du har et signal tilstede. En annen feil jeg gjorde var å kjøpe en bordantenne som krevde forsyningsspenning fra utgangen på TV-kortet. Virker fint med mottakeren fra RiksTV men fikk den ikke til å virke med mitt TV-kort (HVR-4000). Brukte i stedet en helt vanlig gammeldags bordantenne og da kom signalene inn med god kvalitet. Lykke til! Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Petra5 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Nøkkelsymbolet indikerer at kanalene er kodet. Har du lastet ned og installert PowerCinema 5.1 patchen fra Hauppauge? http://www.wintvcd.co.uk/cd/PCM51-4222to4410.exe Selvsagt kan det jo hende at signalet er så dårlig at den ikke klarer å dekode det. Hva med å prøve Hauppauge sin egen WinTV 4.6b? Da får du i det minste en klar indikasjon på om du har et signal tilstede. En annen feil jeg gjorde var å kjøpe en bordantenne som krevde forsyningsspenning fra utgangen på TV-kortet. Virker fint med mottakeren fra RiksTV men fikk den ikke til å virke med mitt TV-kort (HVR-4000). Brukte i stedet en helt vanlig gammeldags bordantenne og da kom signalene inn med god kvalitet. Lykke til! Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Petra5 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Hei og takk for at du tok deg tid til å svare! Jeg fikk det til å virke etter hvert, og det er nok signalstyrken som er problemet. Hvis antennene står "akkurat der" går det så noenlunde, men når de flyttes litt får jeg ikke inn noe som helst og nøkkelsymbolet kommer opp på skjermen. I Win-TV-programmet får jeg fremdeles ikke noe bilde, men det kan nå være det samme når Power Cinema fungerer. Skal prøve med en større bordantenne og satser på at det vil gi litt mer stabile forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå