Gå til innhold

SSD, noe jeg bør tenke på før jeg kjøper?


Anbefalte innlegg

Tenkt å skaffe meg en SSD disk til stue-pc'n min. Men jeg har ikke helt den store erfaringen med harddisker generelt. Er det noen jeg må huske? Og hvordan er innstalasjonen? Kom gjerne med tips!

 

Det blir noen av disse(antagelig den på 64gb): http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...;visavdeling=31

 

Den koster meg 1500,- med frakt og det er jo så ikke ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD fungerer akkurat som en vanlig harddisk mht montering og installering. Den er dog på 2.5" så du kan eventuelt kjøpe skinner for å montere den i en 3.5" brønn.

 

Jeg synes fremdeles at SSD er litt tidlig.

For samme prisen får du en 1.5TB disk ;-) Link

 

Den du har linket til er 1.generasjon fra OCZ.

Se etter OCZ Core V2 for bedre ytelse. Link

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
SSD fungerer akkurat som en vanlig harddisk mht montering og installering. Den er dog på 2.5" så du kan eventuelt kjøpe skinner for å montere den i en 3.5" brønn.

 

Jeg synes fremdeles at SSD er litt tidlig.

For samme prisen får du en 1.5TB disk ;-) Link

 

Den du har linket til er 1.generasjon fra OCZ.

Se etter OCZ Core V2 for bedre ytelse. Link

 

Det var jo godt å lese at innstalasjonen virker enkel. Men over til valget jeg har gjort så har jeg noen gb på server. Denne htpc kommer kun til å kjøres windows på, evt noen små program. Så da ser jeg ikke poenget med 1.5tb disk som oser varme inni kabinettet mitt.

 

Men første gen. fra OCZ er vel ikke så ille? Nå handler jeg momsfritt og gratis frakt fra mpx og de har dessverre et labert utvalg.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...