Gå til innhold

Nokia E71 eller N79?

DKH

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny telefon, og står mellom nevnte e71 og n79. Jeg har så vidt vært inne på dette i en tidligere post, men nå som jeg har funnet to konkrete modeller (og den andre diskusjonen også har gått litt på siden) velger jeg å starte en ny tråd.

Ting jeg vil ha på en telefon, og som begge disse har:

•GPS

•WIFI (med god internettleser)

•Dokumentleser

•Være rask (rask prosessor, som ikke henger når man skriver etc..)

•Kalender/planlegger

Det jeg ser på som forskjeller på de telefonene er (de gode sidene til den ene, er mer de negative til den andre, i forhold):

E71: -Kan bytte mellom to moduser (kjekt for meg som liker å skrive ned alle ting jeg skal gjøre i forbindelse med studier ned i kalenderen), -Tynn (godt i lomma)

N79: -Radiosender (allright når man kjører og ikke har med cd), -Pene mediemenyer, -Bedre kamera (selv om jeg kun bruker mobilbilder til mms og visning på mobilen).

Bruker musikk på mobilen, men at N79 har 3,5mm jack i motsetning til e71 sin 2,5mm spiller ikke så mye rolle da jeg evnt kjøper et slikt http://www.nokia.no/link?cid=EDITORIAL_794872

Er det noen ting jeg burde vite som er skiller de to? Hvem ville dere valgt/anbefalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt mye dårlig om kameraet på e71 ja. Men saken er det at jeg kun bruker det til mms eventuellt, og da tenker jeg litt sånn at det ikke er så farlig.. Selv om det hadde vært moro med n79 kameraet ja!

Det jeg er litt skeptisk til med N79, er byggekvaliteten. Den skal jo være ganske lett, og er redd det kommer med en dårlig byggekvalitet. Ingen som har vært borte på noen prototype, eller hørt noe om byggekvaliteten på den?

Er det noen klare fordeler med e71 jeg overser? Designmessig er jo den en perle i mine øyne:)

Takk for svar ksvens1(ser du selv har lyst på e71, hehe) ;)

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Kameraet på E71 er ikke så ille som alle skal ha det til synes jeg. Det funker fint til å fange øyeblikket om det er nødvendig og man ikke har annet kamera, og til mmsbilder. Når jeg kjøpte E71 var jeg helt klar over at kameraet ikke var det beste, men det gjorde ingenting for meg. Kombinasjonen S60, QWERTY og størrelsen er helt optimal. Som jeg sa i en annen tråd, så synes jeg E71 er en av de mest perfekte telefonene foreløpig. Før byttet jeg telefon regelmessig siden jeg ble lei av dem, men siden jeg kjøpte E71 i begynnelsen av juli har jeg ikke vurdert å bytte til noe annet.

Foretrekker forøvrig liggende display over stående for surfing.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Jeg valgte svart etter å ha sett begge i butikken.. Den svarte ser mindre ut enn den hvite (selvfølgelig bare visuelt bedrag, da svart blir oppfattet som mindre enn hvitt), og synes den rett og slett så litt "nettere" ut. Er selvfølgelig individuelt hva man synes da;) Skal si fra hva jeg synes om telefonen (for informasjonens skyld, går jeg til denne fra en HTC Touch, så jeg ser frem til å prøve s60).

Lenke til kommentar

Bestilte min på mpx jeg.. Først og fremst fordi jeg er fornøyd med servicen deres fra da min forrige mobil ble ødelagt. Hvilke tilleggsprogrammer burde prøves ut? Jeg tenker sportstracker hvertfall.. Kanskje garmin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...