Gå til innhold

Norsk rap er flaut

jegerveldigdum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes nok av bra norsk hiphop, men det finnes også veldig mye dårlig. Emnene varierer selvfølgelig og hiphop er ikke bare om blingbling. Men de som allerede har bestemt seg for det, kommer jo aldri til å se noe annet.

Samfunnskritikk er noe av det viktigste blant virkelig gode artister og låter, og de finnes, både i norsk hiphop og hiphop generelt, eneste er at man må ofte grave litt i dritten.

Lenke til kommentar

Bra norsk rap/hiphop: Dirty Oppland/Jaa9 & OnklP, Herreløse, Klovner i Kamp, Dobbel Dose ++

Elendig norsk wannabe-"rap/hiphop": Erik og Kriss. Makan til opphypa fjortiss-pop har jeg aldri hørt.

Cpt:

Blir rap automatisk bra da, hvis man skryter av hvor mye cash man har, og hvor tøft man har hatt det?

Lenke til kommentar

Nei, det er en sammensetning av mange forskjellige ting, men norsk hip hop er drit fordi nordmenn har ingenting og rappe om. Virker for så vidt som om at folk bare så ordet PENGER i innlegget mitt og tente på alle lunter. Uansett er jo innholdet av en tekst, flow, oppbygging osv, i alle fall innenfor hip hop noe av det som bestemmer hvor bra sangen er. Noen søringer som står og rauter om hvor dårlig politiet er i hver sang de har(ref. Gatas Parlament) eller maser om hvor hardt det er og vokse opp i Oslo(når det ærlig talt ikke er noe og snakke om, se gatas parlament, klovner i kamp, han der dårlige fyrn i fra Equicez som laga ei soloplate kort etter barnslig hitten), eller sosser som står og prater om hvor liksom mye penger de har/clean cut, Erik og kriss osv), så er ikke det sanger med et godt innhold.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Jeg digger rap, det jeg ikke kan fordra er metal rock.

Ja helt enig. Metal rock er skikkelig dårlig, kjedelige riff og grusomme vokaler.

Hahaha, i motsetning til Hip/Hop/rap eller hva faen, er Rock, Metal osv. Skikkelig MUSIKK (Med stor M) i det minste.

Lenke til kommentar
Jeg digger rap, det jeg ikke kan fordra er metal rock.

Ja helt enig. Metal rock er skikkelig dårlig, kjedelige riff og grusomme vokaler.

Hahaha, i motsetning til Hip/Hop/rap eller hva faen, er Rock, Metal osv. Skikkelig MUSIKK (Med stor M) i det minste.

Nå tror jeg det var noen som skulle være sarkastisk, men.

Mye drit her og, samme som med rap. vist du mener på at rap er dårlig foreslår jeg at du går å hører på noe ordentlig, er åpen, og så kommer tibake.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Mener slettes ikke at rap er dårlig, det er sikkert bra for dere som liker det, men å si at metal/rock er dårlig ødelegger stemningen.

Det finnes nok av dårlig rock/metal også forsåvidt. Som en alt-eter og hovedsakelig tilhenger av hiphop og rock så er det bare å innrømme at det finnes nok av drit i alle avdelinger. Problemet blir når de fleste oppfatter hiphop som det de får servert på vg-lista topp20 og MTV.

Lenke til kommentar

Kan legge til at det finnes mye elendig innen metal/rock også, selvfølgelig, men alt i alt er det faktisk bra. Alle instrumentene er samstemt, takten er god, vokalen er ofte bra og det krever teknikk å utføre grep, trommeslag osv. Det finnes STEINmange rock/metal-fans der ute, the fox/roberteh, så det blir skammelig dumt å si at det er dårlig. Selvfølgelig er det deres/din mening og jeg BURDE ignorert de dere/du skrev siden det blir for dumt å si akkurat det.

EDIT: Så ikke det du skrev Rampage før jeg skrev selv. Enig..

Endret av Nasri8
Lenke til kommentar
Mener slettes ikke at rap er dårlig, det er sikkert bra for dere som liker det, men å si at metal/rock er dårlig ødelegger stemningen.

Det finnes nok av dårlig rock/metal også forsåvidt. Som en alt-eter og hovedsakelig tilhenger av hiphop og rock så er det bare å innrømme at det finnes nok av drit i alle avdelinger. Problemet blir når de fleste oppfatter hiphop som det de får servert på vg-lista topp20 og MTV.

ABSOLUTT, er forferdelig lei av at folk hører en 50 cent sang, og sitter å tror at all rap er sånn, og begynner og flame, samt si at rap bare handler om penger.

Lenke til kommentar

Jeg må minne alle som poster her om følgende retningslinje for musikkforumet:

1B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil bli stengt/slettet.

Innlegg som "hiphop suger balle" og "dette er ikke musikk" blir heretter slettet. Fortsetter den dårlige oppførselen vanker det strengere reaksjoner. Musikkforumet er for alle musikkelskere. Man drar for eksempel ikke til bilforumet og sier at Mazda ikke er bil. Grunnen til at vi har denne spesialregelen er for å unngå unødvendige krangler og spredning av dårlig stemning.

Kommentarer til moderering gjøres via PM.

Lenke til kommentar
Rap som i musikk! Er flaut ja?

Rapping (Norsk eller ikke), er flaut samme hva. De har maks fem ting og tralle om: 1.penger 2.biler 3.damer. 4.bling og 5.dop! Er dette bra musikk? NEI!

Selv om de stort sett handler om de tingene så syns jeg ikke 2pac bla. er dårlig. Han har gode tekster som kritiserer tings som bør kritiseres og som amerikansk ungdomm kan føle seg "hjemme" i.
Lenke til kommentar
Rap som i musikk! Er flaut ja?

Rapping (Norsk eller ikke), er flaut samme hva. De har maks fem ting og tralle om: 1.penger 2.biler 3.damer. 4.bling og 5.dop! Er dette bra musikk? NEI!

Selv om de stort sett handler om de tingene så syns jeg ikke 2pac bla. er dårlig. Han har gode tekster som kritiserer tings som bør kritiseres og som amerikansk ungdomm kan føle seg "hjemme" i.

Jepp, mange andre eksempler enn Tupac også. Men enten troller roberteh, eller så har han virkelig null peiling på hva han prater om.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...