hogath Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Har nylig kjøpt pc og trenger hjelp til å modifisere litt Aldri klokka før men har hørt det ikke skal være så vanskelig. Kunne bare tenkt meg litt enkel klokking uten at jeg trenger å pøse på med kjølere, vil være på sikkerhetssiden Dealen er at når jeg går inn i bios, så skjønner jeg ikke dritten.. Kan noen hjelpe meg med hvilke tall jeg skal endre på og til hvor mye? Setter pris på bilder eller en god og enkel forklaring:p HK: asus p5q Pro Pros: Q9550 2,83 ghz minne Mushkin som vist nok skal kjøre på 2.1 volt men tror den er unner, hvordan endre? :O skjermkort: Radeon 4870x2 gddr5 Takker for alle enkle tips Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 alle endringer bør gjøres fra bios. og asus har pleid å samle alle de nyttige instillingene på et sted. Lenke til kommentar
hogath Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Huh? Mener du at Asus har lagt ut hvordan man skal klokke greiene sine? og vet du hvordan jeg kan klokka fra bios? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg synes du skal avstå fra klokking med ett slik utgangspunkt. Dersom du virkelig vil lære deg å klokke, leser du manualen, du sjekker internett ("lurker") etter guider (det er mange). Alle Asus-hk for S775 har i prinsipp den samme Bios som er lett å lære. Når du så har øvd deg litt og har skjønt prinsippene kan du komme tilbake å bidra til mer givende tråder med spesifikke spørsmål om bios. Men når det er sagt: Asus har jo lagt med en grei utility (på driver-CD) for klokking via Windows som fungerer aldeles utmerket. Også for viderekommende. Det en nybegynner ofte sliter med er å sette rett instilling for RAM (volt/"divider"). Auto/default vil ikke gi stort spillerom for å øke FSB (og dermed CPU/RAM-speed). Du kan titte i denne tråden på xs.org. Bør finne noen tips der. Endret 10. oktober 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå