Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Selger D-link underdimensjonerte strømforsyninger med vilje?

Anbefalte innlegg

11års garanti er fantastisk bra på et sånt produkt. Det er jo en grunn til at ingen andre routere har like lang garanti. Strømforsyningen er spesielt utsatt fordi den produserer mye varme. Det er varme som for det meste tar knekken på elektriske produkter i tillegg til overspenning pga lyn etc. Skjønner forsåvidt ikke poenget med å kverne på dette i stedet for å bare kjøpe en bedre dimensjonert strømforsyning.

Ja, klart at 11 års garanti er bra, men det er jo bare på "halve" produktet. Den delen som vanligvis varer lengst, er den som kun har 2 års garanti. Altså vet D-Link at de har et problem med strømadapterne sine. 11 års garanti er veldig lite verdt når du likevel høyst sannsynlig må ut med flere hundre kroner til strømadaptere hvert andre eller tredje år. Si hvert tredje år da, og at den koster 250,-. I så fall koster strømadapterne nesten like mye etter 11 år som selve produktet.

Men det du sier til slutt overrasker meg. Er det meninga at man skal kjøpe et bedre strømadapter når man kjøper produkter fra D-link, sånn at man faktisk får noe som holder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men poenget mitt er at D-link ikke burde selge slike dårlige strømadaptere. De gir jo totalt feil inntrykk når de reklamerer stort med "11 års garanti" på eskene sine, også må du helt inn i et PDF-dokument på websidene dems for å finne ut at det ikke gjelder strømadapteret. Sånt synes jeg er direkte lureri. Dette, og det at strømforsyningene de legger ved produktene sine altfor ofte ikke holder mål, gjorde at jeg kontaktet forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Heh, har litt erfaring med D-link rutere.

Disse strømforsyningene dør jo så fort og så ofte.

Husker jeg var innom en butikk en dag når de flyttet for å hjelpe dem sette opp kassa, men resten av nettet var jo ikke satt opp skikkelig, men fikk satt opp alt ellers. Da fungerte den ruteren, to dager etterpå så ringer de og sier at de ikke får brukt skriveren. Joda, D-Linken var dø, rettere sagt strømforsyningen.

Hender ofte at hele ruteren dør også, om dette er på grunn av strømforsyningen eller ikke, vet jeg ikke.

Bestiller gjerne en ny ruter 3 ganger i måneden. (litt under 100 butikker) :\ søple kvalitet, ikke akkurat mitt valg ;o

Endret av MMDE
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Disse D-Link strømforsyningene

er switchmode strømforsyninger

det er enkelt å fikse de det er en kondensator som må byttes

det er den som hindrer den å starte.

kondensatoren har tørket ut, velger man å bytte de ut

kan man med fordel velge en bedre type.

nå gjelder det å få noen med peiling til å finne synderen.

kondensatorer fra TEAPO

ikke det beste de der

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Jobber jo selv på Datakjeden Stovner og vi har kjempe gode avtaler og kontakt med D-Link Norge!

Og jeg må helt ærlig innrømme at D-Link produkter er ved siden av diverse bærbare maskiner det vi får desidert mest av inn til represjon! Og i 9 / 10 tilfeller er det strøm-adapteren som har røket.

Ganske dårlig av D-Link, er det noen tredjeparts leverandører som har adaptere som kan bli brukt på f.eks DIR-655 da?

Lenke til kommentar

Nok av D-link for meg. Jeg kjøpte DIR-655 nettop på grunn av 11 års garanti.

Redigert: Hvis dette stemmer, altså. Har sendt forespørsel til D-link.

1:

Hello

I have read some on the internet that you provide fairly bad power supplies for your routers. That you only write with a small text that the 11 year old warranty goes for the actual router - not the power supply. And I chose the DIR-655 for my home because of the 11 year warranty. I think this is very "corporate" of you and I will not buy another D-link product in my life unless I get an explanation from you.

-xxx

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Nå blir jeg rar i hodet, gjett hva som sluttet å virke idag...

Den lyser som vanlig, har resatt den (trykket inn knappen bak)lastet in flere *.bin file med fungerende oppsett.

Kobler jeg direkte i Lyse sentralen, funker det fint.

Eneste jeg har gjort av endringer idag, var å oppgradere abbonemanget fra 10/10 til 30/30, etter det funker ikke routeren.

Har tatt strømmen på router og hjemmesentral, samt en switsj :hmm:

Lenke til kommentar
Nå blir jeg rar i hodet, gjett hva som sluttet å virke idag...

Den lyser som vanlig, har resatt den (trykket inn knappen bak)lastet in flere *.bin file med fungerende oppsett.

Kobler jeg direkte i Lyse sentralen, funker det fint.

Eneste jeg har gjort av endringer idag, var å oppgradere abbonemanget fra 10/10 til 30/30, etter det funker ikke routeren.

Har tatt strømmen på router og hjemmesentral, samt en switsj :hmm:

Heldigvis bare ISP som hadde klusset med min faste ip, begynte jammen å lure på om det gikk troll i ord ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...