erik456 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! jeg har netttopp overklokket min cpu intel q6600 fra 2.4-3.0 ghz. Problemet er når jeg tester det med OCCT, då står det at cpuen min er for "hot". Det jeg luerer på er hvordan jeg kan minke varmen på cpuen min? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er ganske mange muligheter: La være å overklokke Kjøpe annen kjøler Forbedre luftflyt i kabinettet Montere kjøler på nytt med skikkelig kjølepasta gir deg kanskje 2 grader Redusere spenningen til prosessor om det er rom for det. Ikke gjøre noe som helst om prosessor ikke trottler Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Er ganske mange muligheter:La være å overklokke Kjøpe annen kjøler Forbedre luftflyt i kabinettet Montere kjøler på nytt med skikkelig kjølepasta gir deg kanskje 2 grader Redusere spenningen til prosessor om det er rom for det. Ikke gjøre noe som helst om prosessor ikke trottler Det vises at det står 50 grader uten load. Er dettte mye eller? Hva ville du ha gjort? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ville ikke gjort noe om prosessor ikke trottler, Q6600 er varm, skal tåle 72 grader kontinuerlig i flere år om du har G0 versjonen(se CPU-Z). Du da f.eks fortelle hvilken kjøler du har. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ville ikke gjort noe om prosessor ikke trottler, Q6600 er varm, skal tåle 72 grader kontinuerlig i flere år om du har G0 versjonen(se CPU-Z). Du da f.eks fortelle hvilken kjøler du har. Hva betyr trottler? Her er cpu vifta mi: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311763 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Trottler: CPU justerer ned hastigheten pga for høy temp. Du vil oppleve at alt går i sirup. Ikke utenkelig at stock kjøleren er nesten like god som den der. Cooler Master Hyper 212 CPU-Cooler er en bra kjøler til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå