Mclovin_lol Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Fikk opp masse feilmld i windows helt plutselig, hadde aldri hent med denne pcn før og når det først skjedde, ble det sånn 20 errors fra diverse filer (Husker ikke nevnte feiler pga det var så mange) Så slo pcn seg av og startet på nytt samme feil hele tiden helt til det kom blåskjerm som da skjedde hele veien etter det. Så tenkte jeg skulle formatere med windows platen men så kom jeg ikke inn i windows så startet med boot fra cd, det som skjer da er at jeg får "Windows har en alvorlig feil bla bla" og så avsluttes platen og pcn starter på nytt. Så jeg ble ganske irritert etter 2-3 timer at jeg bare åpnet kabinettet og fekla og sleit i alt av ledninger Så til slutt klarte jeg å knekke den bios ringen (altså den runde greia som har den bios brikken elns å brikken ligger nå på bordet) Nå starter pcn automatisk bare den er tilført strøm så får jeg "overclock" et eller annet når pcn starter jeg drar bare en continue fordi jeg regnet med løpet var kjørt, og nå fungerer pcn helt ok uten noen feilmld i windows osv. Altså den starter ikke på nytt og får heller ingen errors. Så hva er konsekvensen av at den bios brikken (tror det er det) ikke står i? Takker for svar, vet at jeg ikke er noe spessielt presis på infoen men vet desverre ikke mere :S Endret 10. oktober 2008 av Mclovin_lol Lenke til kommentar
Entim Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Det er nok holderen til batteriet du har knekt og batteriet du har liggende på bordet. Nå husker ikke PC'en den siste bios innstillingen du hadde å starter i default overclock, siden den fungerer har det ikke noe å si. Du får ikke lagret noen nye innstillinger i bios uten batteri. Jeg vil tro at du hadde klart å lage noen bios innstillinger din PC ikke taklet og derfor fikk blåskjerm Endret 10. oktober 2008 av Entim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå