Gå til innhold

One Call abonnement, mulig og låse til Telenor nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for tiden Telenor Fri20, er nå lei av og betale så mye at jeg vil bytte til One Call eller MTU

Det jeg da lurer på er om det er mulig og låse nettverket til Telenor? Altså så jeg har dekning ifra Telenor hele tiden, og ikke Network Norway sitt nett. Isteden for at den bytter mellom NN og Telenor sitt nett etter behov, (Det går vell automatisk men etter folk jeg har snakket med sier det kan ta litt tid før det blir oppdatert, ikke vet jeg) Er helt avhengig av den dekningen som Telenor har, men orker ikke og betale i dyre dommer for det lenger.

Så, noen som kan hjelpe en stakkar her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har for tiden Telenor Fri20, er nå lei av og betale så mye at jeg vil bytte til One Call eller MTU

Det jeg da lurer på er om det er mulig og låse nettverket til Telenor? Altså så jeg har dekning ifra Telenor hele tiden, og ikke Network Norway sitt nett. Isteden for at den bytter mellom NN og Telenor sitt nett etter behov, (Det går vell automatisk men etter folk jeg har snakket med sier det kan ta litt tid før det blir oppdatert, ikke vet jeg) Er helt avhengig av den dekningen som Telenor har, men orker ikke og betale i dyre dommer for det lenger.

Så, noen som kan hjelpe en stakkar her? :)

Hello Mister

One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning.

http://www.onecall.no/index.php?content=de...;product=mobile

Lenke til kommentar

Jepp, dette er mulig. Under nettverk, kan du velge å sette valg av operatør til automatisk eller manuelt. Velg manuelt, og deretter Telenor.

Da skal mobilen din være låst til Telenor sitt nett. Husk at når du er i utlandet, må du velge operatør manuelt, der også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei!

Kan du ikke bare bytte til FriFiks? 29 kr i måneden, 20 minutter inkludert og 54 øre/minutt for overskytende.

Lenke til kommentar
Hei!

Kan du ikke bare bytte til FriFiks? 29 kr i måneden, 20 minutter inkludert og 54 øre/minutt for overskytende.

Skjønner godt at folk ikke synes frifiks er noe spesielt god deal, hadde denne før jeg også, men etter jeg byttet til Onecall, så har jeg jo fortsatt telenor dekning, mange gratis sms, masse gratis ringetid ++. Ser egentlig ikke grunnen til å benytte seg av de svindyre abbonementene til Telenor, men nå har jo også det litt med den enkelte persons forbruk å gjøre også.

20 gratis minutter målt opp mot 120 gratis minutter og 90 gratis SMS nytter ikke spør du meg.

Måtte bare si det, da jeg tror det er mange som betaler dyre dommer hos telenor, fordi det er telenor, og kanskje alltid har vært kunde, og aldri har tenkt på å bytte operatør

Endret av radio_y1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Frifiks (evt et annet Telenor-abonnement) kombinert med Frifamilie, og ei sms-pakke kan være vel så lønnsomt for storbrukere som OneCall faktura.

Dette varierer med folks ringemønster! Merkelig at folk ikke skjønner det.

Og for egen del vil jeg stille spørsmålet: er det egentlig noe feil med nettverket til NWN? For min del vil jeg påstå at nettet virker så det griner. Jeg har vært (test)bruker siden de startet opp i april i Oslo, og nå dekker de til og med Nedre Romerike og Rælingstunellen. Og dekningen blir jo bedre og bedre hele tiden.

Må selvsagt ta et forbehold om hvor trådstarter bor, da...

Lenke til kommentar

Enig. I Oslo fungerer det smertefritt, bortsett fra i tbanetuneller osv. Da tar det ofte lang tid å bytte til Telenor. Usikker på hvordan det er under samtaler. Blir de brutt? Det kommer nok på sikt. Min teori er at jo flere mobilnett, jo bedre blir det for oss forbrukere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Enig. I Oslo fungerer det smertefritt, bortsett fra i tbanetuneller osv. Da tar det ofte lang tid å bytte til Telenor. Usikker på hvordan det er under samtaler. Blir de brutt? Det kommer nok på sikt. Min teori er at jo flere mobilnett, jo bedre blir det for oss forbrukere.

Har ikke prøvd det selv, men i følge beskrivelser jeg har fått fra teknisk hold i NWN kan det se ut som om telefonen er raskere og bedre til å bytte fra NWN til Telenor under samtale enn når man bare sitter og ser på displayet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...