Gå til innhold

Eldre filmer, verdt kjøpet av Blu-Ray?

Nidaroo

Anbefalte innlegg

Noe jeg egentlig lurer på, er at hvor langt tilbake i tid bør man egentlig strekke seg til, for at det er unødvendig å kjøpe filmene i Blu-Ray? For desto lengre tilbake man går, jo dårligere blir jo kvaliteten i filmen. Eller blir Blu-Ray filmer testet om de oppnår kravene før de blir til salgs?

Kun et spørsmål som sveiet meg. For lurer på om jeg skal kjøpe en film i Blu-Ray eller rett og slett DVD format. Hva er egentlig det beste? Satse på Blu-Ray eller vente en stund før man satser mer på det? Har PS3, så har iallefall avspiller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For eldre filmer er det avgjørende at det finnes en master av god kvalitet. Da skulle det ikke forundre meg om det vil være verdt pengene å kjøpe Blu-Ray. Husker godt en venn av meg kjøpte Trollmannen fra Oz på DVD. Vi hadde jo sett filmen på VHS, og han hadde en dyr VHS-spiller, så vi regnet jo ikke med at det skulle bli så veldig mye bedre.

Vi fikk hakeslepp.

Fargene og oppløsningen var en helt annen, og for første gang så vi hvor fantastiske kulissene i den filmen egentlig er. Tydeligvis er masteren i god behold, og da setter VHS-formatet fryktelig med begrensninger.

Etter det har kompisen min kjøpt mange gamle filmer på DVD, og kommet til at det jo er DER mye av de kule kjøpene ligger. Og jeg må si at det frister å kjøpe noen av de gamle filmene på Blu-Ray. Må si jeg liker en klar og livaktig Audrey Hepburn framfor en kornete og utvasket en.

Men som sagt, råmaterialet de digitaliserer fra er alfa omega. Mange nettsteder anmelder nyutgivelser av gamle filmer, så det er bare å følge med.

A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...