AudunlS Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hei Har satt sammen en ny pc nå, var uheldig og fikk et defekt hovedkort, men nå er det fiksa. Problemene skulle ikke slutte der. Alt virker bortsett fra skjermkortet. Vifta starter, det blinker en gang i de to røde LED-sene når jeg booter. Har sjekka at det sitter som det skal og prøvd flere forskjellige strømkabler + 2x 4-pins til 6-pins. Litt specs: CPU: E8400 HK: Asus P5K Se/EPU RAM: 4gb OCZ Gold-ettellerannet PC6400, har vel ikke noe å si uansett. GPU: Radeon HD 4850 PSU: 500w earthwatts Håper noen har anelse om hva problemet kan være. Takk! Endret 10. oktober 2008 av AudunlS Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 huska å plugga inn skjermen? (prøv å bytt port) husk å klips det skikkelig på plass. prøvd med et annet skjermkort? bare for å sjekke at det faktisk er skjermkortet Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du får altså ikke bilde i det hele tatt? dvs, ikke mulig å komme inn i bios? Har du mulighet for å skjekke skjermkortet på en annen maskin? Det første som slo meg var muligens et defekt kort. Et teit spørsmål men fungere skjermen din? Vet dette er litt 'skudd i blinde' men utifra informasjonen din kan de virke som at det enten er et defekt skjemkort eller rett og slett skjermen som ikke fungerer. En annen ting som bare poppet inn i hodet mitt var; hva slags kabel bruker du fra skjermkortet til skjermen? VGA,DVI HDMI? Mulig det er en instilling på skjermen du må foreta. Vet ikke om noe av dette er av relevanse men ikke godt å vite utifra informasjonen du kommer med. Gi beskjed hvis du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
AudunlS Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Skjermen funker kjempebra. Har hatt problemer med defekt hovedkort som måtte byttes, så jeg frykter at det drepte skjermkortet. Har prøvd i begge porter, DVI på begge. Prøvd med DVI - D-SUB kontakt også. Funker helt fint med et gammelt PCI-kort (mach64). Kobla til begge skjemkortene og valgt å bruke DVI, men den stiller seg tilbake til D-SUB. Hovedkortet klager på "no VGA" når jeg bare har kobla i det ene kortet (HD 4850). Skal se om jeg får en til å se på det på mandag.. Lenke til kommentar
joaesp Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvordan er det med tanke på strøm og slikt? Jeg måtte kjøpe meg ny strømforsyning etter jeg fikk mitt Radeon 4850, fordi det visstnok krevde at jeg koblet til 6-pins-kontakten. Etter det virka det flott. Lenke til kommentar
AudunlS Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har prøvd alle mulige tilkoblingsvarianter strømforsyninga tillater. Prøvd begge 6-pins-kontaktene og den med to 4-pins som går over til en 6-pins som fulgte med. Strømforsyninga er på 500w, og er av veldig bra kvalitet etter det jeg har hørt.. Den skal klare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå