Knopfix Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Leste en test hos Dinside.no og lurer på om det kan bekreftes at dette er et godt kjøp? Tenkte i tilfelle å kjøpe fra Computercity.no.Er prisen den samme ved kjøp i butikk som ved over nett ? Den skal brukes til alt fra spill til kontorarbeid. Endret 10. oktober 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Skjermen er sikkert bra den. Husk på at den har TN panel. Hvis du er villig til å legge ut noen hundrelapper ekstra kan du få en skjerm fra samme produsent som er mye bedre. Jeg tenker på denne skjermen. den har S-IPS panel som gir mye mere korrekte farger. Les forøvrig en test av skjermen her. Det anbefales å kjøpe kalibreringsutstyr til denne skjermen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Skjermen er sikkert bra den.Husk på at den har TN panel. Hvis du er villig til å legge ut noen hundrelapper ekstra kan du få en skjerm fra samme produsent som er mye bedre. Jeg tenker på denne skjermen. den har S-IPS panel som gir mye mere korrekte farger. Les forøvrig en test av skjermen her. Det anbefales å kjøpe kalibreringsutstyr til denne skjermen. Så den under Dinside.no testen som et tips også. Hva mener du med ekstra kalibreringsutstyr? En DVD feks ? Ikke umulig at jeg slår til på denne skjermen.Ser at Papyrus er billigst men jeg har ingen erfaringer med den butikken. Edit: Ser Papyrus selger HP LP2475w 24-tommers bred LCD-skjerm (KD911A4#ABB) som ikke er på lager og HP LP2475w/24" TFT TCO03 (KD911AT#ABB) som er på lager.Hva er forskjellen på disse to versjonene? Dette ser jeg under prisguiden på HW.no Endret 12. oktober 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hva mener du med ekstra kalibreringsutstyr? En DVD feks ? Jeg tenker på kalibreringsutstyr som f.eks Spyder 3 Pro , Pantone eller Eye One Pro Grunnen til at jeg anbefaler deg å investere i kalibreringsutstyr er fordi jeg har kommet over tester som viser at HP skjermen ikke er helt korrekt kalibrert fra fabrikken. Etter å ha brukt kalibreringsutstyr har man fått strålende resultat. Hvorfor anbefales det å kalibrere ? Les her Har også hørt at man kan kalibrere TV skjermer med godt resultat med disse produktene. _______ Jeg vet ikke hva som er forskjellen på de to skjermene som Papyrus selger. Endret 12. oktober 2008 av johome Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Dette blir jo ganske dyrt med kalibreringsutstyr. Går det ikke å bruke en slik DVD som skal optimalisere bildet i stedet ved at man går igjennom ulike farge\mønster tester ? Endret 12. oktober 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er med bruk av DVD. Har selv kjøpt en 27'' S-PVA skjerm som jeg er nødt til å kalibrere for å få et godt resultat. Siden jeg har investert ganske tungt i en ny data må kalibreringsutstyret vente litt. Drøye 900 spenn for Pantone er vel ikke så aller værst. Endret 12. oktober 2008 av johome Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg må nok også vente med kalibreringsutstyr. Men jeg håper ikke det vil si at jeg like godt kan kjøpe den andre skjermen som jeg nevnte først. Mulig det finnes noen nettsteder hvor optimale innstillinger står listet hvis det ikke varierer veldig mye fra skjerm til hva optimale skjerminnstillinger er selv om det er nøyaktig samme modell. På Ebay selges det kanskje billig kalibreringsustyr? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Billigere på Ebay. Fant et eksempel her : http://cgi.ebay.com/COLORVISION-SPYDER2EXP...id=p3286.c0.m14 som blir 427.41 NOK uten frakt og toll. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hvis jeg hadde kommet over nettsteder som har de riktige innstillinger hadde vi nok bare kunnet droppe kalibrerinsutstyret... Det finnes helt sikkert. Norske AV-forumet har jo høy kompetanse når det gjelder å kalibrere TV skjermer. Der er det mulig å finne frem til de riktige verdiene til f.eks plasmaskjermen din. Obs , den der ebay linken : det er Spyder 2 som er av eldre dato. Endret 12. oktober 2008 av johome Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Spørsmålet nå er om jeg skal bestille fra Papyrus, Techlife.no eller Amentio.Er skeptisk til alle butikkene selv om jeg har en god erfaring fra Amentio. Endret 12. oktober 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Har ikke kjennskap til noen av disse nettbutikkene. Tror faktisk ikke at Amentio har eget lager. Les gjerne brukererfaringer her Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Nei Amentio har ikke eget lager.Tror ikke Techlife eller Papyrus har det heller. Ser at Amentio selger 2 versjoner av denne skjermen.Skjønner ikke forskjellen.Kommer den ene med en slags forsikring tro : Amentio.no Angående brukererfaringer har Amentio flest og bedre karakter så jeg bestiller nok derifra. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Da er den bestilt fra Amentio Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Flott , håper at du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk. Lurer på hvordan bildet blir uten kalibrering Skal prøve å søke litt etter optimale innstillinger på nettet og kjøre en DVD for fin justering i mellomtiden. I og med at jeg fortsatt bruker CRT så vet jeg egentlig ikke hva jeg bør forvenet av LCD. Vil bildet bli best med HDMI ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det tror jeg. Jeg bruker DVI som er det samme. Begge to er heldigitale , så bildet skulle kunne bli omtrent like bra. Bare styr unna analogt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Har testet skjermen litt nå og må si meg veldig fornøyd. Bildet er veldig skarpt og fint. Ble plutselig sittende lenge med COD4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå