Gå til innhold

pus er "dårlig" vente eller dra til dyr legen med en gang?


Anbefalte innlegg

min lille pus har det ikke så bra for tiden. Han har enn 4-5 sår i fjeset, (noen av sårene ser ut som et slaks kviser) varm og tørr snute og er veldig slapp. Han har stort sår ved munnen og mista en del pels rundt såret. Det såret er vel like stort som tommelen min.

 

Om ikke det var nokk har han en vond for fot, og halter en del. sier klart ifra vist jeg er borti foten. Jeg vil ta han med til dyr legen med en gang men alle rundt meg ber meg vente til mandag og sier at det vil mest sansynelig vil bli bra av seg selv, og at han bare har vært i slåsskamp.

 

Hva ville dere gjordt?

 

Edit: la til litt siden jeg skreiv første posten på mobilen.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skader aldri å dra til dyrlegen; Vetrinæren ser fort om det er noe som bør undersøkes nærmere, om du skal komme tilbake litt senere eller om det ikke er noe..

 

Forrige uke skjedde det samme med katta mi, er fortsatt ikke akkurat veldig pigg, men nå klarer den iallefall å gå opp trappene, hoppe opp i vinduet etc.

 

Men så lenge den spiser og driker så tror jeg den skal gå ganske bra til mandag... Noe mer jeg skulle si, men det har jeg glemt.. Hehe ;)

 

Edit: Ja, ring til vaktelefonen slik som Juliess sa..

 

:)

Endret av BenAus
Lenke til kommentar
Får han i seg mat og drikke?

 

Edit: Det er jo døgnvakttelefoner til dyrleger. Koster så lite å ta en telefon, så du kan jo ringe og høre, for å få ro i magen.

 

ja han spiser vist litt, men han drikker ikke så mye. eller har ikke sett at han drikker noe. gidde han litt melk i dag siden jeg vet at han er glad i melk. det gikk ned.

 

for ta å kontakte dyr legen i morra når jeg kommer hjem fra jobb. han bruker å være aktiv og i dag har han sovet stort sett hele dagen.

 

Edit: i molde virker det som at det ikke er døgnvakt, vi har derimot en akutt telefon. men er litt usikker på om det er akutt tilstand med gutten min.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Problemet er jo hvis han har vært borti en bil og har indre skader osv.

Er det lenge siden han ble "sånn"?

 

tror ikke han har vært borti en bil. har selv opplevd det med min andre pus og det var ikke et fint syn. der vi bor kjører bilene gaske fort så vist det er en bil som er saken ville det nokk vært mye større skader. og oliver ligger for det meste i hagen og ser på fugler.

 

skal nevnest at han ikke har et spesielt godt forhold til nabo katta og de slåss til tider.

 

har kjent på han og det virker som det er kun foten som er vond. men han har små runde sår i fjeset og er slapp, tannkjøttet er også ikke så rødt som det kanskje burde. er ikke helt sikker ang det. nei ringer legen i morra, for heller la vær å sove siden jeg jobber natt.

 

Har vel vært slik i 2 dager.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Det er veldig viktig at han får i seg nok væske..

Du kan kanskje ringe døgnvakttelefonen for Oslo å spørre, de svarer vel tenker jeg..

 

:)

 

Btw katta mi er helt fin nå, bortsett fra at han sover litt mer enn vanlig.. Gjør ikke noe ;)

 

skal finne nr'et, bare for sikkerhets skyld.

 

Han drakk en del melk i går, men har ikke sett at han har drukket noe vann i dag. men han virker mer seg selv no. ville ut, var den lille sprøye pusen som jeg kjenner. tok til og med å leika med katte fontena slik at det var vann over hele kjøkken gulvet.

 

han har til og med ikke vondt i foten lengre.. rart at det skal gå over så "fort", men holder uansett et godt øye med han.

Lenke til kommentar
Bra!

 

Husk at katter ikke tåler kumelk, men det er såklart MYE MYE bedre at han drikker melk enn at han ikke drikker noe;

Melken inneholder jo den nødvendige fuktigheten, vannet, et levende vesen trenger ;)

 

:)

 

hmm, det viste jeg faktisk ikke. ikke at de ikke TÅLER ku melk. viste at de ikke bør få mye av det.

Lenke til kommentar

vel har ikke ei ku her:p

 

 

 

men jo, han er mye bedre. Virka som det var et par dårlige dager eller en feber. har egentlig ikke peiling på hva som feilte han. men no er han mye bedre, snuten er ikke varm og tørr lengre og han er mye kvikkere.

 

 

 

Han har enda vondt i foten da. kjenner også at han er litt opphovnet der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...