Gå til innhold

jeg betalte 7600 kroner på gjelda mi

trespiser

Anbefalte innlegg

I dag betalte jeg 2 av mine 3 innkassokrav pluss månedens utgifter på tlf og internett. men det kjennes utrolig deilig ut å bli kvitt gjeld. kommer ikke til å bli gjeldsfri før i mars 2009 men det er egentlig ikke så sinnsykt lenge til. stundene er lange men tida er kort.

7600kr på utgifter ja. det er jaggu mye men etterpå så blir det jævla bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
nå har jeg betalt resten av gjelda mi.. har ingen inkasso saker lenger. nå er det bare litt gammel ubetalt husleie og litt studielån som skal betales. håper på å få lån så jeg kan kjøpe hus, bil, masse nye møbler og elektronisk utstyr osv

Det var ironi?

Lenke til kommentar

nei faen (unnskyld uttrykket) må jo ha meg hus / leilighet, bil osv. jeg har betalt mye gjeld i det siste så jeg skal ta opp lån + få meg ekstra jobb eller begynne med noe som gir inntekt. ingenting som er gratis så da må man ha god inntekt og ta opp lån osv.

Lenke til kommentar
nei faen (unnskyld uttrykket) må jo ha meg hus / leilighet, bil osv. jeg har betalt mye gjeld i det siste så jeg skal ta opp lån + få meg ekstra jobb eller begynne med noe som gir inntekt. ingenting som er gratis så da må man ha god inntekt og ta opp lån osv.

Så når du akkurat har kommet deg ut av en gjeldskrise så trer du rett inn i en ny?

Lite gjennomtenkt!

Lenke til kommentar
vel.. gjelda mi kom fordi jeg ikke hadde inntekt. jeg har nå betalt ned den gjelda mi på noen få mnd fordi jeg har inntekt til det og jeg ønsker å betale på et lån i stedet for å betale for å leie alt mulig.

Jeg skal ikke stoppe deg. Men du har tenkt over boligrenta, finanskrisa etc.? Vi eier to biler og leilighet. Det koster flesk!!

Hva med å heller leie en stund og så tjene seg opp egenkapital?

Lenke til kommentar
vel.. gjelda mi kom fordi jeg ikke hadde inntekt. jeg har nå betalt ned den gjelda mi på noen få mnd fordi jeg har inntekt til det og jeg ønsker å betale på et lån i stedet for å betale for å leie alt mulig.

Jeg skal ikke stoppe deg. Men du har tenkt over boligrenta, finanskrisa etc.? Vi eier to biler og leilighet. Det koster flesk!!

Hva med å heller leie en stund og så tjene seg opp egenkapital?

tenk deg. for eksempel at du har 10 tusen som du skal betale lån eller husleie for. du kan velge mellom å betale 8000kr i leie og spare 2000kr i 15 år hver mnd eller betale for eksempel å betale 10000kr på et lån i 15 år hver mnd. Jeg mener at man har mer igjen for å betale på et lån.

Skjønner du hva jeg mener eller trenger du dypere forklaring?

Lenke til kommentar
tenk deg. for eksempel at du har 10 tusen som du skal betale lån eller husleie for. du kan velge mellom å betale 8000kr i leie og spare 2000kr i 15 år hver mnd eller betale for eksempel å betale 10000kr på et lån i 15 år hver mnd. Jeg mener at man har mer igjen for å betale på et lån.

Ting er ikke så svart hvitt som du skisserer opp her. Men hva vet vel jeg, mulig du tjener ett par mill. i året for alt jeg vet. Jeg ser bare for meg at du har endt opp med gjeld og inkassokrav for en grunn. ;)

Edit: Jeg hengte meg mest opp i alt du skulle kjøpe. Du skrev: "kjøpe hus, bil, masse nye møbler og elektronisk utstyr osv" Syntes det virket rart at nå som du endelig ble gjeldsfri så skal du gå rett i luksusfella og kjøper alt du har lyst på.

Edit 2: Du er vel heller ikke gjeldfri, når jeg leser en gang til.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Ting er ikke så svart hvitt som du skisserer opp her. Men hva vet vel jeg, mulig du tjener ett par mill. i året for alt jeg vet. Jeg ser bare for meg at du har endt opp med gjeld og inkassokrav for en grunn. ;)

Edit: Jeg hengte meg mest opp i alt du skulle kjøpe. Du skrev: "kjøpe hus, bil, masse nye møbler og elektronisk utstyr osv" Syntes det virket rart at nå som du endelig ble gjeldsfri så skal du gå rett i luksusfella og kjøper alt du har lyst på.

Edit 2: Du er vel heller ikke gjeldfri, når jeg leser en gang til.

jeg tjener nok mindre enn mange andre i norge men ser ingen grunn til å ikke skaffe meg hus bil og det andre jeg vil ha. men jeg tenker meg så skal jeg i hvertfall jobbe så mye at jeg får penger til alt jeg vil ha uten å få noe særlig mer gjeld.. kansje litt avbetalinger. også bil... også hus. ser ingen grunn til å få panikk pga finanskrisen. selvfølgelig har jo folk penger. finanskrisen er bare for å hjernevaske folk. går jo an å skape ny verdi mener jeg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...