hogath Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei jeg har kjøpt meg nylig et p5q pro hoved kort og 4gb ram av typen: Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) link-> http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587 Kunne tenke meg 4 gb til men lurte på om jeg måå kjøpe helt like for at de skal fungere sammen? eller kan jeg kjøpe meg: Mushkin DDR2 4GB extreme Performance XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.15) link-> http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100149 Som man ser så er de jo nesten helt like, vil det ha noe å si på ytelsen om jeg kjøper de andre eller vil det ikke ha noe å si? Er det kanskje bedre siden de har noe mer mhz og er noe nyere tror jeg? Hjelp! takker for svar Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) De skal i utgangspunktet fungere fint sammen, vil operere på hastigheten til den tregeste brikken. Alt DDR2 minne skal gjøre det. Du bør da spørre deg om du har behov? Har du 64-bit OS? Det er heller ingen garanti for at dette vil fungere på akkurat ditt hovedkort. Edit: Om du justerer timings, hastighet og spennig selv vil du sikkert kunne klare å kjøre alle brikkene på 1066MHz. Endret 10. oktober 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
hogath Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 De skal i utgangspunktet fungere fint sammen, vil operere på hastigheten til den tregeste brikken. Alt DDR2 minne skal gjøre det. Du bør da spørre deg om du har behov? Har du 64-bit OS? Det er heller ingen garanti for at dette vil fungere på akkurat ditt hovedkort. Edit: Om du justerer timings, hastighet og spennig selv vil du sikkert kunne klare å kjøre alle brikkene på 1066MHz. Ja altså jeg har 64 bit os. og jeg fikk "bare" 5,4 poeng i windows opplevelses index, jeg vet at denne suger og ikke er noe å tenke på, men tror også at det er pga minne at pcen blir trukket ned. Kan du f.eks forklare hvordan jeg setter opp volten eller hva man gjør i bios eller noe og om det er skadelig. Står at minne skal kjøre på 2.1 volt eller noe, men tror den kjører på 1.8 pga noe en annen sa på dette forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå