Gå til innhold

Kjøp av anlegg, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei

Har i det siste vurderte å kjøpe meg anlegg, begynner å bli lei av de gamle creative høytalerene:)

Har sett litt rundt, og tenkte jeg skulle begynne med to store front høytalere og en reciver til å begynne med. Senere skal jeg oppgradere til 5.1 , så derfor er det greit hvis reciveren har disse tilkoblings mulighetene.

Anlegget skal primært brukes til film og musikk. Fant dette på komplett :

Høytalere og Reciver

Noen tanker om disse produktene? :)

Har ikke så mye peiling på lyd, så må ha med et noob spørsmål. Dette med kabler? hva bruker man? Hvilken type, god kvalitet osv?

Ellers så kommer jeg ikke på noe nå i farta, men takker på forhånd for svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å bruke det dobbelte på receiver eller kjøpe brukt, Sony er ikke veien å gå med receiver.

Merker som du heller burde se på, men som koster mer: NAD, Cambridge, Harman Kardon, Yamaha og Denon.

Angående kabler så er det ingen vits å investere i noen dyre "luksus-kabler", minimalt å hente på kabler allikevel. Signalkabelen er en fordel å ha litt god kvalitet på, men til høyttalerne så holder det med kabler til 20,- per meter.

Lenke til kommentar

Henger meg på Lefse her.

Spar heller penger å kjøp en bedre receiver eller bare kjøpe en stereo forsterker og heller oppgradere senere. For om man blir bitt av lydbasillen blir det en del forskjellig utstyr gjennom årene uansett.

Kabler er ikke noe å tenke på når de er så lite budsjett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...