konduktans Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Husk å få med ett bilde der du sitter og drikker opp julebrusen da Tør ikke det! Det er rød julebrus, og da blir jeg nok lynsja av alle som bor i nærheten av meg :S Ang. Molotoven, er det riktig at filla går helt ned i bunnen av flaska? Slik jeg har det nå og hadde tenkt til å ha den, så tenkte jeg å dyppe filla i bensin og fylle omtrent 1/3 av flaska med bensin. Deretter putter jeg filla i flaska og setter en teip rundt halsen på flaska slik at filla ikke detter ut. Så tenner jeg på filla og kaster flaska i bakken noen meter unna meg. Korrekt? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 bare for å dra frem litt. en håndgranat uten splinter skal ha en draps radius på minst 5 meter, men som med alle våpen er det ganske random hva de gjør, folk har stått nesten rett oppå en og ikke fått en skrame mens andre var 15 meter unna og døde. når man sier 5 meter draps radius er det en velbegrunnet gjetting. man vet aldri 100% hva den skal gjøre hver gang. men man skal være HELDIG om man kommer fra en håndgranat i et rom uten seriøse skader. når det kommer til atombomber gikk de vekk fra enorme bomber på mange megatonn som tsar bombem, de fant ut at det var mer effektivt med teppebombig med svakere domber, så du er nede på under et megatonn pr. bombe. men man teppebomber et størrre område med mage bomber. en sånn bombe ville gjort mye skader på oslo, hadde en sånn sagt boooom over rådhuset ville mye av oslo vært borte, men siden oslo ligger i en grop, er det usikkert på hvor stor radiusen ville være. og det er ganske sikkert at stårling og mangel på infrastruktur ville drept flere enn selve boomet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 En sånn bombe ville gjort mye skader på oslo, hadde en sånn sagt boooom over rådhuset ville mye av oslo vært borte, men siden oslo ligger i en grop, er det usikkert på hvor stor radiusen ville være. og det er ganske sikkert at stårling og mangel på infrastruktur ville drept flere enn selve boomet Er derfor bombene detoneres oppe i lufta og ikke på bakkenivå? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) bare for å dra frem litt. en håndgranat uten splinter skal ha en draps radius på minst 5 meter, men som med alle våpen er det ganske random hva de gjør, folk har stått nesten rett oppå en og ikke fått en skrame mens andre var 15 meter unna og døde. En vanlig splintgranat har en dødelig radius på 5 meter, fra splinter, ikke smellet i seg selv. Du kan selvsagt omtrent stå på en og ikke skade deg alvorlig, om splintene ikke treffer deg. Det er jo folk som har fått feilvare-granater som omtrent har detonert i hånden, og overlevd. Skal en eksplosjon i seg selv være dødelig, må trykkbølgen være stor nok til å ta livet av deg. En håndgranat i friluft har ikke en slik kraft, men en eksplosjon i et lukket rom er noe annet. Endret 11. oktober 2008 av likferd Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Husk å få med ett bilde der du sitter og drikker opp julebrusen da Tør ikke det! Det er rød julebrus, og da blir jeg nok lynsja av alle som bor i nærheten av meg :S Ang. Molotoven, er det riktig at filla går helt ned i bunnen av flaska? Slik jeg har det nå og hadde tenkt til å ha den, så tenkte jeg å dyppe filla i bensin og fylle omtrent 1/3 av flaska med bensin. Deretter putter jeg filla i flaska og setter en teip rundt halsen på flaska slik at filla ikke detter ut. Så tenner jeg på filla og kaster flaska i bakken noen meter unna meg. Korrekt? Vet ikke helt om filla skal være i bunnen av flaska, da vil det jo bare brenne ned til bensinen som er i flaska di. Poenget er at flaska skal knuses, bensinen skal sprute utover, og den brennende filla skal sette fyr på resten av bensinen. Sukker har jeg hørt at kan brukse for å få bensinen til å holde seg fast på et target. Står noe om molotov cocktails her Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Brennende karamell....nice... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Foretrekker denne modellen, jeg Genial utforming som gjør den enkel og trygg å frakte og bruke. Noen som veit hvor man får tak i slike "storm matches"? Tror jeg har sett noe slikt på biltema eller clas ohlson. Burde jeg blande bensina med noe for å få et mer interessant utkom? En annen vesentlig ting: Hvor får man tak i glassflasker med skrukork? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 En annen vesentlig ting: Hvor får man tak i glassflasker med skrukork? Du får begynne og drikke sprit,så får du nok tomflasker med skrukorker. Men kombinasjonen sprit/molotovcocktail er kanskje ikke lurt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvis man også kombinerer det med sunn fornuft, går det nok bra Men er ikke spritflasker litt store da? Kunne sikkert brukt Absolut halvflasker eller noe slikt... Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Gjør sikkert ikke noe om du har ei litt stor flaske. Hva skal du bruke som ''drivstoff''? Jeg ville gått for bensin med motorolje/sukker for å spice hele greia litt opp. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Gjør sikkert ikke noe om du har ei litt stor flaske. Hva skal du bruke som ''drivstoff''? Jeg ville gått for bensin med motorolje/sukker for å spice hele greia litt opp. Bare hopp over gjerdet på gardermoen og fyll den med flybensin så går det bra Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Flybensin er ca. ren parafin => Det brenner veldig dårlig. Tror faktisk ikke du greier å få tennt på det en gang i veskeform (du må bruke en veke (tråd) eller en dyse til å forstøve/atomisere det) Endret 12. oktober 2008 av flesvik Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Kjipt. Jeg har drukket parafin før(ved uhell) Ellers, hva med brukt motorolje og bensin i en glassflaske med en topp stengt igjen av en sokk? Hva skal forholdet bensin/olje være? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du bare blander og ser litt selv, bruk gjerne brukt olje, poenget er bare at besinen skal bli klissete sånn at flammene fester seg litt bedre rundt og kring. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hva har du tenkt å kaste den på? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Stort asfaltert område. Bare store lastebiler som kjører der, så går ut i fra at de ikke punkterer på de små glasskårene... Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Dropp det du, din vandal. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Haha, er jo vitenskap! Bare se på kategorien moderatoren la tråden i! I'll do anything for science! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå