Gå til innhold

Bomber, hvor kraftige er de egentlig?

Anbefalte innlegg

Husk å få med ett bilde der du sitter og drikker opp julebrusen da ;)

Tør ikke det! Det er rød julebrus, og da blir jeg nok lynsja av alle som bor i nærheten av meg :S

Ang. Molotoven, er det riktig at filla går helt ned i bunnen av flaska? Slik jeg har det nå og hadde tenkt til å ha den, så tenkte jeg å dyppe filla i bensin og fylle omtrent 1/3 av flaska med bensin. Deretter putter jeg filla i flaska og setter en teip rundt halsen på flaska slik at filla ikke detter ut. Så tenner jeg på filla og kaster flaska i bakken noen meter unna meg. Korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare for å dra frem litt.

en håndgranat uten splinter skal ha en draps radius på minst 5 meter, men som med alle våpen er det ganske random hva de gjør, folk har stått nesten rett oppå en og ikke fått en skrame mens andre var 15 meter unna og døde.

når man sier 5 meter draps radius er det en velbegrunnet gjetting. man vet aldri 100% hva den skal gjøre hver gang.

men man skal være HELDIG om man kommer fra en håndgranat i et rom uten seriøse skader.

når det kommer til atombomber gikk de vekk fra enorme bomber på mange megatonn som tsar bombem, de fant ut at det var mer effektivt med teppebombig med svakere domber, så du er nede på under et megatonn pr. bombe. men man teppebomber et størrre område med mage bomber. en sånn bombe ville gjort mye skader på oslo, hadde en sånn sagt boooom over rådhuset ville mye av oslo vært borte, men siden oslo ligger i en grop, er det usikkert på hvor stor radiusen ville være. og det er ganske sikkert at stårling og mangel på infrastruktur ville drept flere enn selve boomet

Lenke til kommentar
En sånn bombe ville gjort mye skader på oslo, hadde en sånn sagt boooom over rådhuset ville mye av oslo vært borte, men siden oslo ligger i en grop, er det usikkert på hvor stor radiusen ville være. og det er ganske sikkert at stårling og mangel på infrastruktur ville drept flere enn selve boomet

Er derfor bombene detoneres oppe i lufta og ikke på bakkenivå?

Lenke til kommentar
bare for å dra frem litt.

en håndgranat uten splinter skal ha en draps radius på minst 5 meter, men som med alle våpen er det ganske random hva de gjør, folk har stått nesten rett oppå en og ikke fått en skrame mens andre var 15 meter unna og døde.

En vanlig splintgranat har en dødelig radius på 5 meter, fra splinter, ikke smellet i seg selv. Du kan selvsagt omtrent stå på en og ikke skade deg alvorlig, om splintene ikke treffer deg. Det er jo folk som har fått feilvare-granater som omtrent har detonert i hånden, og overlevd. Skal en eksplosjon i seg selv være dødelig, må trykkbølgen være stor nok til å ta livet av deg. En håndgranat i friluft har ikke en slik kraft, men en eksplosjon i et lukket rom er noe annet.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Husk å få med ett bilde der du sitter og drikker opp julebrusen da ;)

Tør ikke det! Det er rød julebrus, og da blir jeg nok lynsja av alle som bor i nærheten av meg :S

Ang. Molotoven, er det riktig at filla går helt ned i bunnen av flaska? Slik jeg har det nå og hadde tenkt til å ha den, så tenkte jeg å dyppe filla i bensin og fylle omtrent 1/3 av flaska med bensin. Deretter putter jeg filla i flaska og setter en teip rundt halsen på flaska slik at filla ikke detter ut. Så tenner jeg på filla og kaster flaska i bakken noen meter unna meg. Korrekt?

Vet ikke helt om filla skal være i bunnen av flaska, da vil det jo bare brenne ned til bensinen som er i flaska di. Poenget er at flaska skal knuses, bensinen skal sprute utover, og den brennende filla skal sette fyr på resten av bensinen. Sukker har jeg hørt at kan brukse for å få bensinen til å holde seg fast på et target. Står noe om molotov cocktails her

Lenke til kommentar

Foretrekker denne modellen, jeg

Molotovin_cocktail.jpg

Genial utforming som gjør den enkel og trygg å frakte og bruke. Noen som veit hvor man får tak i slike "storm matches"? Tror jeg har sett noe slikt på biltema eller clas ohlson.

Burde jeg blande bensina med noe for å få et mer interessant utkom?

En annen vesentlig ting: Hvor får man tak i glassflasker med skrukork?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...