Cpt Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det kan du, skal ikke tippe deg off om noe, men det kan du difinivt. Du kan jo også lage en molotov cocktail, du kan sikkert tenke deg selv hvordan. Fikk en sixpack med julebrus i dag faktisk. Det er jo glassflasker... Hoho Tror dog ikke jeg har noe bensin. Hva slags "filt" er best å bruke? Er en gammel klut dynket i bensin bra nok? Ja ei gammel tørr fille/klut med bensin skulle nok gjøre susen. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 En håndgranat uten splinter hadde nok ikke ført til større skader enn muligens nedsatt/skadet hørsel fra 5 meters hold. Kommer ann på om rommet var trykktett eller ikke. Det er omtrent ikke eksplosiver i en slik, det er splintene som er farlig. Livsfarlig radius er ca 5 meter radius fra splinter, og personer kan skades opp til 15 meters radius. En granat, som f.eks. M67 grenade har en Skaderadius på 15 meter og en "fatal" radius på 5 meter. Og hvis du sitter inne i et rom da gliser du ikke VELDIG bredt. Men det kommer an på hvilke type granat du kaster. F1 grenade med 60 gram eksplosiv(TNT) kan du få en effektiv radius på 30 meter. (Det vil ikke si du nødvendigvis dør innen 30 m) Du får antitank granater eller sticky-bombs som gjør en del faen i tillegg. Men det var vel ikke det vi snakket om. Og en splint granat varierer veldig på hvor mange og store prosjektiler som ligger der inne. Og hvor mye eksplosiver du trykker inni i den. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 En molotov skulle være ganske ''trygg'', i alle fall for deg selv, bare kast den langt bort, vær forsiktig med ikke å grise bensin på deg selv. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Haha, er kanskje like greit det. Men kunne du virkelig stått nøyaktig 15m fra en håndgranat og ikke bli skadet? Jeg hadde aldri i verden stått og sett direkte på en håndgranat som sprengte, ikke engang om den var 50 meter unna meg. Tror du ikke semitraileren hadde sprengt om man la en splint-granat under den? Du risikerer selvsagt å få en splint i øyet og bli blind på et øye, eller en splint i skinken slik du ikke kan sitte på en stund, men det regnes vel for å være for langt til at håndgranaten kan gjøre deg ute av stand til å slåst som soldat. Selve splintene kan vel reise et par hundre meter, men de gjør ikke stor skade etter så lang avstand. Sjansen for å bli truffet av splintene minskes også med avstanden. Og nei, verste som hadde skjedd med semitraileren er nok noen hull her og der. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Haha, er kanskje like greit det. Men kunne du virkelig stått nøyaktig 15m fra en håndgranat og ikke bli skadet? Jeg hadde aldri i verden stått og sett direkte på en håndgranat som sprengte, ikke engang om den var 50 meter unna meg. Tror du ikke semitraileren hadde sprengt om man la en splint-granat under den? Du risikerer selvsagt å få en splint i øyet og bli blind på et øye, eller en splint i skinken slik du ikke kan sitte på en stund, men det regnes vel for å være for langt til at håndgranaten kan gjøre deg ute av stand til å slåst som soldat. Selve splintene kan vel reise et par hundre meter, men de gjør ikke stor skade etter så lang avstand. Sjansen for å bli truffet av splintene minskes også med avstanden. Og nei, verste som hadde skjedd med semitraileren er nok noen hull her og der. Hadde vært artig å prøvd da:P Men husk at radiusen på en eksplosjon ikke er det samme som sikkerhetsavstanden a. Er ikke anbefalt å smelle av en splint 30 meter unna liksom Lenke til kommentar
likferd Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 En håndgranat uten splinter hadde nok ikke ført til større skader enn muligens nedsatt/skadet hørsel fra 5 meters hold. Kommer ann på om rommet var trykktett eller ikke. Det er omtrent ikke eksplosiver i en slik, det er splintene som er farlig. Livsfarlig radius er ca 5 meter radius fra splinter, og personer kan skades opp til 15 meters radius. En granat, som f.eks. M67 grenade har en Skaderadius på 15 meter og en "fatal" radius på 5 meter. Dette er da en funksjonell granat med splinter. Spørsmålet handlet vel om en håndgranat med kun eksplosiver, altså type øvingshåndgranat eller lignende. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Alle med internett kan lage bomber, ikke noe problem. Bruk google så finner du mange forskjellige bomber, alt fra harmløse kinderegg bomber til farlige saker. Det riktige spørsmålet jeg egentlig burde spørre er om jeg kan lage bombe uten å være redd for å sprenge fingrene av meg. Er faktisk for glad i meg selv til å risikere noe sånt. Molotov cocktail er vel ganske trygge i så måte? Du kan jo lage røykbomber, eller slike krutt-ting du kaster i bakken slik at det smeller . Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, det var derfor jeg skrev at jeg tok det som eksempel for å gi et bilde av hvor mye du kan gjøre med 60 kg uranium-235. Btw. Moab, Mother Of All Bombs, eller Massive Ordnance Air Blast bomb om du vil, kan umulig være den største atombomben i og med at det er en "large-yield conventional bomb" og blir ofte refferert til som "The most powerful non-nuclear weapon ever designed". Men fortsatt, er bare en tanke Har ikke så altfor mye kunnskaper om dette, så hvis ikke moab er en atombombe, så beklager jeg. Har bare hørt om den, men aldri skjekket det nærmere. Regnet med det var en atombombe. Menmen. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 En håndgranat uten splinter hadde nok ikke ført til større skader enn muligens nedsatt/skadet hørsel fra 5 meters hold. Kommer ann på om rommet var trykktett eller ikke. Det er omtrent ikke eksplosiver i en slik, det er splintene som er farlig. Livsfarlig radius er ca 5 meter radius fra splinter, og personer kan skades opp til 15 meters radius. En granat, som f.eks. M67 grenade har en Skaderadius på 15 meter og en "fatal" radius på 5 meter. Dette er da en funksjonell granat med splinter. Spørsmålet handlet vel om en håndgranat med kun eksplosiver, altså type øvingshåndgranat eller lignende. En øvnings håndgranat har en SIKKERHETSAVSTAND på 1 meter da..Det er som en liten kinaputt. En håndgranat med kun eksplosiver og "plast" rundt gjør MYE skade pga den rommer mye TNT. Som de granatene jeg reffererte til har de ikke noe lager med prosjektiler, men "splintene" er metallet, og "beholderen" som går i oppløsning og flyr til helvete. De standariserte splintgranatene som besittes av forsvaret har et lager med små kuler. Menmen, det finnes mange typer granater, og jeg kan banne på at en Concussion grenades som da består så og si av eksplosiver ville gjort grei skade i en 5*5 m rom.. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, det var derfor jeg skrev at jeg tok det som eksempel for å gi et bilde av hvor mye du kan gjøre med 60 kg uranium-235. Btw. Moab, Mother Of All Bombs, eller Massive Ordnance Air Blast bomb om du vil, kan umulig være den største atombomben i og med at det er en "large-yield conventional bomb" og blir ofte refferert til som "The most powerful non-nuclear weapon ever designed". Men fortsatt, er bare en tanke Har ikke så altfor mye kunnskaper om dette, så hvis ikke moab er en atombombe, så beklager jeg. Har bare hørt om den, men aldri skjekket det nærmere. Regnet med det var en atombombe. Menmen. Jaja, var ikke meningen å prøve å "Ta" deg.. bare måtte si det:P Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vet ikke helt hvor lov det er å poste disse, men mod slett dem om de bryter med noen regler: Film: Hvordan lage røykbombe Kjemi: Hva inneholder en røykbombe Mener ikke att dette bryter med noen regler da dette er harmløse ting å drive med:) Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 når jeg var på militæret og skulle kaste håndgranaten. Så skulle vi kaste gutte kast ikke jente kast sånn som de gjør i krig på filmer. Men jeg glemte det og kastet jente kast og granaten gikk rett opp i luften og rett ned i hodet på majoren. han ble surpomp Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Haha, håper det var øvelsesgranater? Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 det var ekte sånn splint granat. men var så ivrig at glemte å trekke ut splinten Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Haha! Hva slags straff fikk du da? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) det var ekte sånn splint granat. men var så ivrig at glemte å trekke ut splinten Det var vel ikke en sjokkgranat? Evt splintgranat ananas-granat med krutt... Kan umulig tro dere kastet skarpe splintgranater i førstegangstjenesten, dumme befal da som utsetter seg selv i slik fare Endret 10. oktober 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 jo vi gjorde det. laget satt i bunker også var en og en ute og kastet granat. sammen med majoren. men var bak sånn betongbeskytning som man dukket bak da så var ikke farlig for oss da. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Noen som blir glade om jeg lager en arbeidslogg på moltov cocktail? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Husk å få med ett bilde der du sitter og drikker opp julebrusen da Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvis dette er mot reglene så kan noen si ifra så kan en moderator ta det vekk. Ikke saksøk meg om du blir skadet på enellerannen måte hvis du gjør dette. Kjøp et billig (20-50 kr)"batteri". Ikke kjøp dyrere, de smeller som bare f slik som de er. Et batteri er en slik boks med fyrverkeri som skyter opp en etter en "fyrverkeriting" som smeller. De er laget for å smelle femti meter oppe i lufta. Derfor tar du en og river av papiret rundt. Inni vil du finne mange papprør som er ca 10 cm høye. Riv de fra hverandre og samle alle luntene i en haug. Så tar du en saks eller kniv og river opp papprørene. Der vil du finne enda et papprør som er ca 3cm høye, med rød/svart sprengstoff inni. Samle sammen alle de og fest en lunte til hver av dem med tape. Ta på godt med tape slik at alt kruttet blir dekket, hvis ikke kan det antennes av gnistene fra lighteren når du tenner på lunta. Det skal festes på den enden som hadde pekt opp om du fyrte av batteriet slik det egentlig skal gjøres. Hvert nyttår kjøper jeg flere batterier og gjør dette. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå