Nostalgisk Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) er ruger 10/22 lovlig til jakt. bruker personlig ikke 22lr til annet enn eventuelt avliving ved sjøfugl jakt og trening og moroskyting. men har jegerprøva og har jakta i over 5 år og må jo da søke om å erverve på grunnlag av jakt. jeg er klar over at det er en halvauto,men hovedformålet er trening. Endret 10. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja, sålenge du husker på magasinkapasiteten. Er jo ikke lov med mange skudd. mener det er 2 eller 3 men husker ikke på stående fot. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 ja,riktig.det er jeg klar over,men den er altså godkjent til jaktbruk da. så de hadde en til 1999,- i trondheim som jeg lurte litt på,men får se. har en gammel brno 22lr fra 71 nå men som bærer tydelig brukspreg og som jeg ikke gidder å bruke penger på å gjøre istand. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det ikke slikt at det bare er magasinkapasitet når man skal på storviltjakt? Eller er det jeg som er helt på vidda nå? Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Mente det var noe på 22LR også men mulig jeg hsuker feil. Jeg bruker ikke min 10/22 på jakt så det har ikke vært en aktuell problemstilling Lenke til kommentar
fevang96 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 hva salgs dyr kan du jakte på og drepe med en salong? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Alt opp til en hares størrelse men ikke hare. Lenke til kommentar
fevang96 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 er du 100 % sikker på det? en jakt kamerat sier det er opp til rådyr men ikke rådyr Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 er du 100 % sikker på det? en jakt kamerat sier det er opp til rådyr men ikke rådyr han tar feil. 22LR er opp til hare's størrelse men IKKE hare (dvs storfugl er også fyfy)! 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 syns 22lr er greit til rype,treningskyting og som avlivingsvåpen ved sjøfugl jakta Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 dersom man skadeskyter med hagla og anda begynner å svømme og dykke overalt så er det nesten umulig å komme innpå haglehold,men der er en 22lr med kikkert gull verdt syns jeg og anbefaler alle som driver med sjøfugl ha med seg en god salong med kikkert ved siden av hagla. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Mente det var noe på 22LR også men mulig jeg hsuker feil. Jeg bruker ikke min 10/22 på jakt så det har ikke vært en aktuell problemstilling du som har en ruger 10/22 kan vel si litt om børsa? kan man bruke stinger i den uten at hylsa blir sittende fast i kammeret, dette problemet hadde jeg med min gamle brno. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Er ruger noe som produseres nå og det er mulig å få tak i? Og hvor mye koster det? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Er ruger noe som produseres nå og det er mulig å få tak i? Og hvor mye koster det? ja jøss,ruger er kanskje den mest solgte salongen i verden akkurat nå. koster fra 2000-3000kr Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Fins den i .17 hmr? Vet du om noen kataloger jeg kan finne på nettet der jeg kan lese om de og priser osv? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Fins den i .17 hmr? Vet du om noen kataloger jeg kan finne på nettet der jeg kan lese om de og priser osv? tror ikke den finnes i .17hmr http://www.xxl.no/templates/ProductCategor...004&level=3 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hmm... Det var jo litt dumt, jeg hadde jo litt lyst på 17hmr bolt, og disse rugerene ser jo veldig gode ut! Men det må jo være en downside når de er så billige? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Hmm... Det var jo litt dumt, jeg hadde jo litt lyst på 17hmr bolt, og disse rugerene ser jo veldig gode ut! Men det må jo være en downside når de er så billige? tror ikke det,de skal vist være meget driftsikre. presisjonen er vel som så,men hva kan man vente av en 22lr halvauto? den er mest for trening og gøy;) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Men det finst jo flere rugere, noen som er dyrere og bolt. NOne som har prøvt de? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg fant et tilbud: Ruger .22/10 25-skuddsmagasin Stor selvanviser med flere mål 500 CGI-skudd Forlenget magasinutløser Nikko Stirling Mountmasser 3-9x32 Leupold montasje = 3840 kr Går det an å bruke denne til rypejakt? Hvor langt borte kan rypa være for at den skal kunne treffes lett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå