g0bo Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har fått en oppgave om å plukke ut datamaskiner til media vk1. de har fag som Mediedesign og Medieproduksjon. Lenke til kommentar
house Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 nesj, P-4 2.0 vil vel holde, passe på å ha 512 ram å ATI radeon 8500 så... burde være bra... Housey Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Se til at du ihvertfall har nok RAM (helt 512 el. mer = husk win 9x /ME støtter bare 512 MB RAM) Helst et stabilt OS, f.eks. Windows 2000 PROF. med ServicePack2. XP bør du kansje se på etterhvert når en servicepack kommer til den. De nye lydkortene fra Creative, Soundblaster Audigy har innebygd FireWire kontakt, så hvis kameraet ditt har FireWire har du fått både lydkort og firewire i samme pakke. Lydkvaliteten på Audigy er superb i den prisklassen, 100DBa støygulv.. (støyfritt) Sjekk også videoredigeringssiter på nettet. F.eks. Miros side.. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 En så stille maskin som mulig. Ikke vits i overkill på skjermkort heller da. ATI 7500 holder i massevis til videoredigering og slikt. (Skal du investere i 2 skjermer?) 2 rimelige 17" koster ikke så voldsomt mye mer en en feks 19" med radeon 8500. Kjempefordel med 2 skjermer når det skal bli brukt stort sett til videoredigering og mm produksjon. På linja jeg går på (Data og multimediateknikk på HIG)har ene labben noen dell maskiner med matrox kort i. Eneste feilen der er at de ikke kjøpte 2 skjerm ekstra pr datamaskin slik at en kan kjøre 2 skjermer. PS. Garanterer at du vil savne en skjerm når du holder på med director 8.5 og lignende program. I alle fall om du sitter på en 17" i 1024*768. [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-01-16 13:44 ] Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 12:29, g0bo skrev:Jeg har fått en oppgave om å plukke ut datamaskiner til media vk1. de har fag som Mediedesign og Medieproduksjon. Dette lukter macintosh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå