Fulgu Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Babyen min stupte mot en sikker død fra ett 2,5m stativ og rett ned i betong, men det eneste som ga seg var batteriluken. Den fungerer helt fint, men jeg må drive å teipe igjen luka for hver gang jeg bytter batteri, noe som er irriterende. Så kommer jeg på at det fulgte jo med en ekstra, denne svulsten som gir plass til ett ekstra batteri. Spørsmålet er da, kan jeg kortslutte denne, og forvente at det skal funke som normalt? Jeg vil nemlig ikke bruke ett batteri i den, siden jeg har en batteri-flow basert på 4 batterier til hver blits (ladere, antall sett batterier osv) Endret 11. oktober 2008 av Fulgu Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det ser ut som om det ekstra batteriet legger seg i serie med resten av batteriene for å øke spenningen når det femte batteriet er tilkoblet. Så etter hva jeg kan se bør det gå helt fint å kortslutte mellom polene på den ekstra batteriholderen. Det vil da fungere som om du kun brukte det vanlige batterilokket. Lenke til kommentar
rieg Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det ser ut som om det ekstra batteriet legger seg i serie med resten av batteriene for å øke spenningen når det femte batteriet er tilkoblet. Så etter hva jeg kan se bør det gå helt fint å kortslutte mellom polene på den ekstra batteriholderen. Det vil da fungere som om du kun brukte det vanlige batterilokket. Ring camera & videteknikk eller interfoto for å bestill nytt lokk! koster sikkert 100kr camera.no eller interfoto.no begge har service på Nikon! de har sikkert deler inne det andre kan jeg ikke svare deg på. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Sørg for at det er metall mellom de to polene inne i den ekserne batteriholderen så burde det holde. Det lokket gjør kun at batteriene inni har kontakt... Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Hehe, ja det er det kortslutning betyr Olsen. Og guess what, Nikon, økonomibeviste som de er, har bruk samme lokk på "svulsten" som på blitzen, så løsningen ble rett å slett å kneppe av lokket på svulsten og feste det på blitzen, og voila, akkurat som ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå