jøran Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har en Siemens Scaleo X pc med Intel 3,6Ghz prosessor. Nå har jeg erget meg over viftestøyen og cpu-tempen (73 ved spilling) en stund, og bestemt at noe må gjøres. Så jeg lurer på hva som er den beste cpu-kjøleren med tanke på støy og temp? Mener at stock-vifta har PWM styring via bios (går på cpu-temp), det er vel en fordel at også den nye vifta har det? Eller? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har en Siemens Scaleo X pc med Intel 3,6Ghz prosessor. Nå har jeg erget meg over viftestøyen og cpu-tempen (73 ved spilling) en stund, og bestemt at noe må gjøres.Så jeg lurer på hva som er den beste cpu-kjøleren med tanke på støy og temp? Mener at stock-vifta har PWM styring via bios (går på cpu-temp), det er vel en fordel at også den nye vifta har det? Eller? Takker for alle svar. Du må nesten finne ut hvor mye plass du har rundt cpu ift. strømforsyning, ram osv og gjerne se på spesifikasjonene til kjølere som passer ditt hovedkort. Hvilken prosessor er det snakk om? Lenke til kommentar
jøran Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er snakk om en Intel Pentium 4 3,6Ghz Prescott. Lenke til kommentar
jøran Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Etter litt leting på nettet har jeg kommet fram til 3 alternativer: OCZ Vendetta 2 Xigmatek Achilles S1284 Xigmatek HDT-S1283 Noen som har anbefalinger/erfaring med disse? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dette er alle veldig gode kjølere, men også ganske store. Det første du bør gjøre er å åpne pc'n og måle avstanden fra hovedkortet til sidedøra, og hvor god plass det er fra midten av kjøleren som allerede er montert og til strømforsyning og minnebrikker osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå