Graute Knappstjert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! De av dere som følger med i tråden om jernbaneskolen, vet at jeg er fersk lokførerstudent. For å få jobb i NSB har jeg bedt skattemyndighetene om å få et skattekort. Det fikk jeg. Men det er noe rart her. I del 3 er det en rute som heter "forventet formue", og der står det blant annet "Gjeld 40.000 kroner" Har de bare gjettet at jeg kommer til å ta opp lån og kjøpe bruktbil i løpet av det neste året? Hvor tar de det fra? Er skattekortet mitt i orden? Gjeld har jeg ikke, og ikke trenger jeg å ta opp lån heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har hatt gjeld på det grunnlaget de har brukt til beregning. Endre/ beregne nytt skattekort kan du enkelt gjøre på skatteetaten.no. Til du får nytt kan du bruke det du har fått. Du kan også be de trekke deg ekstra. Lenke til kommentar
Graute Knappstjert Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvorfor tror de jeg har gjeld da? Jeg har aldri hatt gjeld, men jeg har en bruktbil. Har de antatt at bilens verdi ble lånt i stedet for at jeg kjøpte den for oppsparte midler? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvorfor tror de jeg har gjeld da? Jeg har aldri hatt gjeld, men jeg har en bruktbil.Har de antatt at bilens verdi ble lånt i stedet for at jeg kjøpte den for oppsparte midler? Om du oppga at du var student har de kanskje regnet med et studielån. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Enkleste er vel for deg å bare ringe til dem. Da får du både ordnet problemet og så kan du spørre dem hvorfor de har tryllet frem en gjeld på deg helt uten videre. Lenke til kommentar