Graute Knappstjert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! De av dere som følger med i tråden om jernbaneskolen, vet at jeg er fersk lokførerstudent. For å få jobb i NSB har jeg bedt skattemyndighetene om å få et skattekort. Det fikk jeg. Men det er noe rart her. I del 3 er det en rute som heter "forventet formue", og der står det blant annet "Gjeld 40.000 kroner" Har de bare gjettet at jeg kommer til å ta opp lån og kjøpe bruktbil i løpet av det neste året? Hvor tar de det fra? Er skattekortet mitt i orden? Gjeld har jeg ikke, og ikke trenger jeg å ta opp lån heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har hatt gjeld på det grunnlaget de har brukt til beregning. Endre/ beregne nytt skattekort kan du enkelt gjøre på skatteetaten.no. Til du får nytt kan du bruke det du har fått. Du kan også be de trekke deg ekstra. Lenke til kommentar
Graute Knappstjert Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvorfor tror de jeg har gjeld da? Jeg har aldri hatt gjeld, men jeg har en bruktbil. Har de antatt at bilens verdi ble lånt i stedet for at jeg kjøpte den for oppsparte midler? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvorfor tror de jeg har gjeld da? Jeg har aldri hatt gjeld, men jeg har en bruktbil.Har de antatt at bilens verdi ble lånt i stedet for at jeg kjøpte den for oppsparte midler? Om du oppga at du var student har de kanskje regnet med et studielån. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Enkleste er vel for deg å bare ringe til dem. Da får du både ordnet problemet og så kan du spørre dem hvorfor de har tryllet frem en gjeld på deg helt uten videre. Lenke til kommentar
Graute Knappstjert Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, jeg må nok ringe dem. Problemet er at jeg oppdaget feilen på fredag, nøyaktig ett kvarter etter at de stengte for helgen. Og jeg skulle helst sende inn skattekortet til den nye sjefen så jeg kan få lønn denne måneden. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Gjeld på 40.000 gjør ikke så mye fra eller til i skatt, så jeg ville ikke ha brydd meg med det. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bare levér skattekortet som det er, så leverer du heller nytt til neste lønning. Det du har betalt for mye/ lite i skatt, blir følgelig justert slik at totalskatten i år blir riktig. Justerte selv pga økt gjeld tidligere i år og er nå nesten nullskatteyter resten av året Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå