polartarzan Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Er det noen som har erfaringer med Casio EX-Z3 og/eller Pentax Optio S. Jeg har veldig sans for størrelsen, men vil jo også ha et kamera som tar bra bilder og som er enkelt å bruke. Hvordan fikser de vanskelige og dårlige lysforhold? Jeg er ute etter et kamera som er kompakt og som kan være med overalt sånn at jeg kan fyre av et bilde når det dukker opp et motiv. Det er tenkt brukt i forbindelse med friluftsliv/sport og må dermed kunne beherske både naturbilder og actionbilder. Noen som har forslag til alternativer til de to ovenfornevnte kamerane. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg skulle egentlig fått inn Casio Z3 til test i uka som gikk, men den kom ikke. Antar at jeg vil få det inn i løpet av neste uke. Antar da at testen vil komme i uken etter det igjen. MLW Lenke til kommentar
polartarzan Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Begge kameraene er vel rykende ferske på markedet, så jeg får kanskje smøre meg med litt tålmodighet til de er blitt testet. Av de etablerte kameraene har jeg vurdert Canon Ixus V3 og Olympus Mju300. Tror her at jeg foretrekker Mju300 på grunn av batterikapasitet og hastighet. Jeg har imidlertid notert meg den litt svake lysfølsomheten til Mju'en og ser av spesifikkasjonene til Casio Z3/Pentax OptioS at disse har bedre tall og vise til: F2,6-4,8 mot Mju'ens F3,1-5,2. Prisene på disse kameraene er heller ikke avskrekkende. I øyeblikket er Pentax'en oppført med hyggelige 3428,- hos Databutikken. Dersom jeg har skjønt det rett, vil en test av Casio Z3 i stor grad også være relevant for Pentax Optio S, i alle fall når det gjelder bildekvalitet? Er alt av innmat felles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå