petterg Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har tatt på meg å få opp datasystemer for en frivillig organisasjon. De har en førtidspensjonert grafiker som skal lage medlemsblad for dem. Hun er vandt med å jobbe i photoshop, illustrator og quark. Organisasjonen har ikke råd til å kjøpe lisenser på disse, så jeg prøver å finne gratis alternativer. Hvilke relevante alternativer finnes for disse 3? Gimp, Paint.net, ...? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Gimp for PS, Inkscape for Illustrator og Scribus for Quark. Kan vere det finst andre, men det er desse eg kjenner til. (Eller, eg kan nemne andre alternativ til Gimp, men eg meiner Gimp er det beste alternativet.) Endret 10. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
paalolse Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hei Et lite tips. siden det er en frivillig organisasjon og det er snakk om dugnad. Så kanskje det finnes en grafisk bedrift i nærheten som er villig til å låne bort en arbeidsstasjon på kveldstid som denne grafikeren kan bruke innimellom ? Endret 10. oktober 2008 av paalolse Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 For å lage mye tekst kan OpenOffice være ett alternativ, det kan også konvertere over til PDF feks. Jeg har tatt på meg å få opp datasystemer for en frivillig organisasjon. De har en førtidspensjonert grafiker som skal lage medlemsblad for dem. Hun er vandt med å jobbe i photoshop, illustrator og quark. Organisasjonen har ikke råd til å kjøpe lisenser på disse, så jeg prøver å finne gratis alternativer. Hvilke relevante alternativer finnes for disse 3? Gimp, Paint.net, ...? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Pr nå har denne jobben blitt gjort på kveldstid på pensjonistens gamle jobb. Hun synes det blir litt stusselig å sitte slik alene på kveldene. De har fått en ganske ny pc med win+office og god skjerm fra arb.giveren min. Hun skulle se på Gimp, Inkscape og Scribus. Jeg avventer tilbakemelding på om hun klarer å bruke disse, evt om hun trenger noen guider... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Etter litt sykdom fikk hun sett på dette, og det falt i smak. Nytt spørsmål: hvilket program kan erstatte dreamweaver? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Eg er ingen ekspert på emnet, men har sett at Nvu har vorte anbefalt nokre gonger. Kan vere du finn trådar om emnet om du søker på forumet. Lenke til kommentar
Estranged Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Nvu er flere år gammelt, så anbefaler heller å se på KompoZer som bygger på Nvu. http://kompozer.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå