TEE Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg lurer på om ikke det ble litt misforståelse her. Jeg vet selvfølgelig at det er har vært caser i FTU på disse produktene. Når jeg spurte om disse produktene hadde vært i FTU, var det pga denne samtalen: BennyXNO: "Så alle produkter som ikke har vært behandlet i FTU angående reklamasjonsrett får automatisk 2 års reklamasjonsrett i butikkenes øyne?" Jeg: "BennyXNO, såvidt jeg vet er det ikke FTU-kjennelser (om at det er 5 år og ikke 2 års reklamasjon) på alt av vaskemaskiner, tv-er, tørketromler osv. Disse har 5 års reklamasjon som følge av "ment å vare vesentlig lenger enn 2 år" som det står i fkjl. " Alastor "Om det er slik at en type vare aldri har vært i ftu, vil nok ingen butikker følge deg på 5 års reklamasjonsrett på den. " Skjønner? I dine FTU-saker er det ikke reklamasjonstiden som har vært saken, men andre ting. Siden FTU i sakene har tilkjent heving på produkter som det ble reklamert på senere enn 2 år etter kjøp, ligger det også i saken at det er mer enn 2 års reklamasjonsfrist. Siden det i hht. til loven kun finnes 2 ulike frister, og fristen på 2 år kan overskrides, gjenstår det ikke så mange alternativer på hva reklamasjonsfristen skal være. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg lurer på om ikke det ble litt misforståelse her. Jeg vet selvfølgelig at det er har vært caser i FTU på disse produktene. Når jeg spurte om disse produktene hadde vært i FTU, var det pga denne samtalen: BennyXNO: "Så alle produkter som ikke har vært behandlet i FTU angående reklamasjonsrett får automatisk 2 års reklamasjonsrett i butikkenes øyne?" Jeg: "BennyXNO, såvidt jeg vet er det ikke FTU-kjennelser (om at det er 5 år og ikke 2 års reklamasjon) på alt av vaskemaskiner, tv-er, tørketromler osv. Disse har 5 års reklamasjon som følge av "ment å vare vesentlig lenger enn 2 år" som det står i fkjl. " Alastor "Om det er slik at en type vare aldri har vært i ftu, vil nok ingen butikker følge deg på 5 års reklamasjonsrett på den. " Skjønner? I dine FTU-saker er det ikke reklamasjonstiden som har vært saken, men andre ting. Siden FTU i sakene har tilkjent heving på produkter som det ble reklamert på senere enn 2 år etter kjøp, ligger det også i saken at det er mer enn 2 års reklamasjonsfrist. Siden det i hht. til loven kun finnes 2 ulike frister, og fristen på 2 år kan overskrides, gjenstår det ikke så mange alternativer på hva reklamasjonsfristen skal være. Ja, det er ikke OM reklamasjonstiden på disse produktene er 2 eller 5 år som er det vi snakket om, det er om det har blitt det etter en FTU-kjennelse eller om det kommer av "ment å vare vesentlig lenger enn 2 år" som det står i fkjl det kommer av. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ja, det er ikke OM reklamasjonstiden på disse produktene er 2 eller 5 år som er det vi snakket om, det er om det har blitt det etter en FTU-kjennelse eller om det kommer av "ment å vare vesentlig lenger enn 2 år" som det står i fkjl det kommer av. Det kommer av Forbrukerkjøpsloven og sunn fornuft, som nok er grunnen til at FTU og andre ikke har sett det nødvendig å påpeke at disse tingene er forventet å vare vesentlig lenger enn 2 år. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Trådstarter her. For sikkerhets skyld testet jeg strømforsyningen på nytt nå i kveld siden jeg skulle reklamere imorgen. Nå virket den faktisk! Ganske merkelig siden jeg testet den flere ganger den dagen den streiket. Kan det være en automatsikring e.l. som har slått inn, og deretter resatt seg når strømforsyningen har ligget stille og ubrukt en stund? Jeg får bare krysse fingrene og håpe at noe lignende ikke skjer igjen Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har opplevd at D-Link i slike tilfeller som dette er veldig hjelpsomme, hvis det skulle skje noe med strømforsyningen igjen ville jeg henvendt meg direkte til D-Link. Jeg kjøpte en brukt D-Link ruter på ebay, denne fikk jeg tilsendt fra Tyskland. Alder er uvisst, men den var nok en 2-3 år, jeg hadde den en tid og en dag gikk strømforsyningen. Jeg sendte da en mail til D-Link sin avdeling i Norge og spurte om de solgte deler eller kunne hevende meg til et servicekontor e.l. Jeg fortalte også at det var et bruktkjøp osv. Noen dager senere kom det en flunkende ny strømforsyning fra D-Link i posten, jeg betalte ingenting. Det var virkelig god service. Det kostet jo ikke dem så mye, men de var ikke forpliktet til det og jeg hadde heller ikke forventet det. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg har prøvd det samme (sende e-post til den norske avdelinga om hjelp med nytt strømadapter). Fikk aldri noe svar engang. Endret 18. oktober 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) En liten oppdatering fra trådstarter her. Nå er strømforsyningen helt død for andre gang. Mulig den kommer til live igjen etter å ha ligget ubrukt 1 ukes tid (slik som det skjedde forrige gang). Sendte også en mail til D--Link som gir et bra inntrykk av hva 11 års garanti fra D-Link egentlig er verdt Hej detta finns att köpa på www.mpx.no Best Regards Per Nordlund Team Leader Norwegian consumer Support D-Link Nordic Strandgatan 28A 95331 Haparanda Fax: +46 922 729801 www.dlink.se -----xxx xxx <[email protected]> wrote: ----- To: [email protected] From: xxx xxx <[email protected]> Date: 01/25/2009 10:50AM Subject: Defekt strømforsyning DGL-4300 Hei ! Jeg har en D-Link DGL-4300 trådløs ruter fra dere. Nå har strømforsyningen på denne røket, og dermed er ruteren ubrukelig. Har dere et forslag til hvordan dette problemet kan løses? Da får jeg ta dette opp med butikken jeg kjøpte fra. Synd at D-Link ikke har lyst til å følge den norske kjøpsloven... Endret 26. januar 2009 av jobra1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis du går på websidene dems, så står det at garantien bare gjelder selve boksen, og ikke strømforsyninga. Men her i Norge er det jo 5 års reklamasjonsrett, så det er bare å stå på krava. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis du går på websidene dems, så står det at garantien bare gjelder selve boksen, og ikke strømforsyninga. Men her i Norge er det jo 5 års reklamasjonsrett, så det er bare å stå på krava. Greit nok at garantien gjelder kun selve boksen, men jeg synes det er merkelig at D-Link svarer slik når de helt sikkert vet at de vil tape en evt. sak i FTU. Kanskje de spekulerer i at mange kunder ikke gidder jobben med reklamasjon? Uansett tar jeg en tur til forhandleren senere i uken for å høre om de har lyst til å løse saken. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Greit nok at garantien gjelder kun selve boksen, men jeg synes det er merkelig at D-Link svarer slik når de helt sikkert vet at de vil tape en evt. sak i FTU. Kanskje de spekulerer i at mange kunder ikke gidder jobben med reklamasjon? Sikkert. Og/eller at de satser på at folk ikke vet rettighetene sine. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ring D-Link (tlf 99 300 100), så sender de deg ny strømforsyning. Jeg hadde også problemer med en lik router (hvor *garanti* var gått ut), så ringte D-Link - og etter noen få dager fikk jeg ny strømforsyning i posten. Helt problemfritt. Lykke til! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ring D-Link (tlf 99 300 100), så sender de deg ny strømforsyning. Jeg hadde også problemer med en lik router (hvor *garanti* var gått ut), så ringte D-Link - og etter noen få dager fikk jeg ny strømforsyning i posten. Helt problemfritt. Lykke til! Prøvde nettopp å ringe 99300100, og går den mest fornuftige veien i valgene, og ender opp med beskjed om å ringe et 820-nummer til 4,- kr pr minutt... Åssen gikk du frem for å få ny strømforsyning? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ratleto: er et halvt år siden jeg ringte, så det husker jeg dessverre ikke... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ratleto: er et halvt år siden jeg ringte, så det husker jeg dessverre ikke... Oki. Takk for info. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde en Dlink DI-624 eller noe, var inne på 4 året, kjøot gjennom Spaceworld. Strømforsyningen hadde dæva på den å om jeg ikke husker feil. Reklamerte til spw, fikk da tilbud om en ny tilsvarende ruter, skal legges til at det tok 2 mnd før saken løste seg, tilslutt så tok jeg bare imot en tilgode lapp som jeg senere brukte på noe derifra. så det er 5 års reklamasjon på ruter. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Da har saken løst seg for mitt vedkommende: Ringte D-Link på 99 300 100 og tastet 2 for å bli satt over til sentralbordet. Fortalte at support ikke ville hjelpe meg, og ble da satt over til Andreas Sandvik. Han har nå lovet å sende meg nytt strømadapter. Så spør etter Andreas Sandvik for å få ordnet med ny strømforsyning til ditt D-Link-produkt! Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Andreas er kjernekar Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Andreas er kjernekar Ja, enig der. Kan også legge til at jeg var hos Datakjeden møllergata i Oslo for å reklamere. Men de ville ha inn både ruter og strømforsyning. Det holdt ikke at jeg fremviste kvittering på kjøpet samt tok med den defekte strømforsyningen. Stort minus til Datakjeden i Oslo Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Andreas er kjernekar Ja, enig der. Kan også legge til at jeg var hos Datakjeden møllergata i Oslo for å reklamere. Men de ville ha inn både ruter og strømforsyning. Det holdt ikke at jeg fremviste kvittering på kjøpet samt tok med den defekte strømforsyningen. Stort minus til Datakjeden i Oslo Ikke så rart egentlig da det er eneste måten selger får lov til å sende varen i retur til D-Link. Selger kunne selvfølgelig ringt D-Link og bestilt en ny strømadpater til deg gratis, men det er ofte mer brydderi enn bare å ta tilbake hele greia. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du kunne imidlertid spurt om et låneprodukt. Men jeg har nettopp vært igjennom en lang sak med datakjeden, og med den innstillingen de har til kunder, tror jeg neppe de hadde gitt deg det sånn uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå