royrogers Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har nett begynt med video redigering, og har laget min første film med Studio 8. Rå materialet var på 40 min, og redigerte det ned til 15 min. Da dette var gjort sletta eg fila (*****.AVI) som jeg kjørte inn i PC'en som råformat. Det som skjedde da var at den redigerte utgaven ikke kunne vises fordi den manglet ***.AVI filen. Er det jeg som har misforstått noe eller må en ta vare på råformatet for å få vist den redigerte utgaven på PC'en. Royrogers Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Man må gjøre det ja, det er bare å kjøre den inn på nytt og kalle det den samme så tror jeg det skal gå bra. Men for å se filmen etter redigering, er det bare å gjøre den om til en avifil eller mpegfil elns Pinnacle har også en sak som gjør at den komprimerer bildene og nr du skal gjøre den om til avifil så er det bare å kjøre inn filmen i fullstørrelse fortløpende mens den renderer eller rnoe. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Takk for kjapt svar. Så det vil si at en tjener ikke noe på lagrings plassen i PC'en ved å redigere. En må heller være forsiktig med hva en kjører inn i PC'en for å spare plass. Eller så må man kjøre det ferdig redigerte produktet tilbake til Kameraet,DVD eller CD og så slette det etterpå. Stemmer dette?? Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jo da, du sparer lagrings plass på pcen ved å redigere, men du må huske å eksportere det du har redigert til en ny dv avi fil. Først da kan du slette råmeterialet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå