Anki79 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vi skal begynne å spare i fond for barna våre, noe som blir langsiktig sparing over 15-18 år. Regner med at det da blir en del penger når de blir 18 år, og ønsker ikke at barna skal sløse bort dette på tull, men at det skal brukes på boligkjøp eller utdannelse. Er det mulig å lage en sånn klausul når vi sparer på VPS-kontoer i deres navn? I så fall, hvordan går vi fram, og hvor sikre kan vi være på at pengene faktisk ikke sløses bort? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det er vel litt vanskelig. Enten må du da sette det inn på en BSU-konto, som gjør at de ikke får brukt det til hva som helst. Dersom ikke dette gjøres, så er det vel strengt tatt opp til de selv hva de ønsker å bruke sine penger til når de runder 18. Kanskje greit å heller ta en prat med de om det når de nærmer seg da Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hva med å spare i barnas navn på en konto som er sperret av en av foreldrene? Husker jeg hadde en slik konto i Kredittkassen for mange år siden. Selv om jeg ble 18, måtte en av foreldrene mine medsignere for at jeg skulle få noe av pengene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå