omhelle Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! vurderer å legge inn linux på min PS3! men lurer litt på hvordan det fungerer, om da det går an å partisjonere HDD og ha linux på den ene delen, og PS systemet på den andre? noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ingen erfariger, men linux delen vert på ein eigen partisjon som du lager til før du installerer linux. Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 blir det en egen partisjon når jeg legger inn linux, eller må jeg gjøre det selv? Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er vel et valg i XMB om å legge inn et os til? Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 ok.. får vente å se litt, til jeg får meg ny HDD:) hadde vært morsomt og prøvd det! Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det er ikke så veldig vanskelig. Finn en god distro, svi en dvd med en live- install for ppc64 arkitektur(eller gå for en ferdigspikket yellowdog eller psubuntu, etc. Jeg har en gentoo- build som gror sakte men sikkert - men det er jo egentlig litt tull, siden alle kompilerer for samme hardware uansett). Velg "andre OS" i kryss-media- tingen is spill- OSet, og sett av 10GB til det andre OSet. Boot "andre OS" fra menyen, sett inn cden, installer som på en vanlig maskin. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Mener å huske at du må formatere hele disken også får du valg om å enten sette av 10 GB til gameOS eller til linux. Så husk å ta backup av savinger og sånt først Lenke til kommentar
Trixhead Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 hva er egentlig OS og Linux? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 OS = Operativsystem(mao. Windows) Linux er litt vanskeligere for meg å forklare da jeg ikke har så mye innsikt i dette. Det finnes ihvertfall masse forskjellige distrubusjoner av Linux, f.eks Ubuntu, Kubuntu osv. Alt dette kalles "Linux" Ubuntu = Linux Lenke til kommentar
preppy Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Linux on the PlayStation 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå