Xibit Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Dette kortet er jo et av dyreste kortene på markedet, i alle fall hos de vanlige web-shop'ene. Hva er det som rettferdiggjør at dette hovedkortet koster mer enn f.eks Microstar, Abit o.l. sine? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Ikke spesielt mye! Skikkelig hard-barka Asus fans hadde vel kjøpt det allikevel ;P hehe. Kortet er da veldig stabilt -noe som Asus satser på. Men jeg hadde ALDRI kjøpt det kortet. Asus har nemlig klart kunststykket å ikke ta med funksjonen som gjør at man kan endre multiplier på CPU'en!! Nei, du leste ikke feil! Man kan ikke endre multiplier på CPU da man sitter med Asus A7M266! Herregud så idiotisk sier da jeg. Tenk om man har tenkt til å overklokke en gang i tiden... Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Det er det kortet for socketA som viser seg åvære mest stabil + at det har best ytelse i de fleste tester... Det er AMD selv som har utviklet chipset'ett for dette kortet og de hadde vel ikke vel regnet med at det ville ta så lang tid før andre klarte å utvikle et chipset med bedre ytelse, men det kommer snart (SIS og VIA er på gang!!).. Jeg er storfornøyd med dette kortet og har ikke planer om å overklokke det.. Det er faktisk mulig å lodde på en multiplier-jumper dings siden det er et markert område på kortet hvor det kan gjøres!! Jeg tror det var på http://www.socketa.com jeg fant guide til hvordan det skulle gjøres... Lenke til kommentar
Talisman Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 ASUS kort er konge etter min mening. Jeg har forøvrig hatt 3 forskjellige hovedkort i forskjellige maskiner. Sist var Epox som også etter min mening er ett bra og stabilt kort, men ikke noe serlig passende til overklokking. Jeg bruker nå Asus sitt A7V266 hovedkort med 1.4Gig Athlon prosessor. Har ikke testet så mye overklokking enda, men kortet virker temmelig stabilt. Og måten dem har fikset BIOS oppdateringer på, via windows!!, er glimrende. Trenger ikke lenger gå den tungvinte omveien via diskett i oppstarten. Lenke til kommentar
gold Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Først: Asus, akkurat som med Jaguar så må du betale litt for navnet. Ellers: FBS hastigheten er på 266Mhz det vil si at det er DDR basert (DET BESTE) og det er et VIA chipset. ----------------------- Selv har jeg et ASUS A7V266 (med multiplier), 1,4Ghz, 512MB DDR ram, 2x 40GB WDC HD, GF 2PRO 64MB DDR DELUX, Hansol 19" Flat "SKRYT SKRYT" Hilsen **** ******* Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Du tar nok feil der Gold! På ditt MB er det VIA som har produsert chipset'ett, mens på a7m266 har AMD selv produsert det (761 northbrigde).. der ligger forskjellen på disse kortene.. Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Sorry Gold! Hvis det var southbrigde du tenkte på, så har VIA produsert det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå