Gå til innhold

Fjerne/skifte vifte på geforce2 MX400

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte ut vifta på mitt geforce2 MX400 kort.

(skulle vel helle skifta ut hele kortet, men..... får nok klare meg med det jeg har foreløpig og tyne max utav det;-)

Noen tips til hvordan jeg best kan gjøre det?

Virker som om at det er limt på?

noen som har erfaringer å dele på dette kortet, CardExpert geforce2 MX400 64MB Golden Sample.

Hvor mye klarer dere å kjøre det opp og fortsatt ha det stabilt?

-Bomboo

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-06 07:54 ]

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-06 10:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vifta er festet med lim (slik som på creative geforce256) kan du bare bruke en vanlig liten tapetkniv eller lignende og prøve å komme mellom kjøleribbe og gpu. Jeg gjorde dette på mitt skjermkort og etter mye om og men fikk jeg til slutt vifta av. Har hørt rykter om at det er lettere å få av vifta når kortet er godt avkjølt. Du kan prøve å legge det i fryseren i en time. :smile: Bare pass på at kortet ikke er fuktig når du skal bruke det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

On 2001-09-22 21:39, Jeez skrev:

Når det kommer til tape, lim, alt ettersom sverger eg alltid til den gode gamle hårføneren. Blås på kjøleribba og under med full varme i et halvt minutt eller mer og bruk en skrutrekker eg brekk den av. Enkelt og greit! Lykke til!

da kan man vel likså godt overklokke kortet så det blir sikkelig varmt, slå av maskinen så røske vifta av..eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...