4MB Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Her sitter jeg på lan og kommer ikke inn i windows. Den blir stående i windows loading screen. Vi hadde et lite strømbrudd i sted, og etter det har det ikke funket. Er det noen som helst måte jeg kan få fikset det her uten å formatere etc? Takker for svar. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ingen som vet? Har prøvd å resette bios, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Trolig noen korrupte systemfiler. Sett inn cd-platen med Winodws ved oppstart og start i fra den. Kjør så en repair install. Nå er jeg usikker på hvilken Windows du har. Men her er hvertfall for XP og Vista. XP: Når installasjonen har startet velger du å trykke R etter at installasjonen har funnet en annen Windows-installasjon. Ikke velg R første gangen, dette er Recovery Console. Å reparere XP tar ca. 20 minutter avhengig av systemet. Vista: Fortsette helt til du kommer til en knapp hvor det står install. Under den knappen finner du en "link" som etter repair Windows. Alt skal gå automatisk fra det punktet stort sett. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Bruker XP ja. Men fikk det ikke helt til. Når jeg velger partisjon, står det noe lignende; at disken enten er ødelagt, full, ikke formatert eller formatert med en korrupt fil. og at jeg må formatere disken. Vil helst ikke formatere, da jeg ikke har diverse drivere her. Endret 11. oktober 2008 av Swaxxo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Logg in i recovery consolet med "R" og kjør chkdsk c: /R Endret 11. oktober 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
4MB Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Da funker det Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå