Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg en falsk person pga...


Gjest falsk?

Anbefalte innlegg

.. jeg ikke føler at den jeg er er bra nok eller interessant nok og med det pynter på sanheten og min egen historie?

Mitt svar er JA men har sine grunner til at jeg er slik.

 

Feks:

Er enig med ting jeg egentlig ikke bryr meg om eller egentlig ikke er det, pga jeg vil folk skal like meg.

Tør egentlig aldri å si min egen mening pga jeg ikke synes den er viktig nok og egentlig ikke har noe betyning hva jeg selv mener i en sak.

Vet at man skal være seg selv å ha sine egne meninger men når jeg ikke synes jeg selv er bra nok og betyningsfull så hva skal jeg gjøre.

Har aldri hatt så mange venner og de få jeg har er jeg aldri helt 100% ærlig eller meg selv med pga jeg som sagt ikke synes den virkelige meg er noe å vise fram.

 

Jeg synes selv jeg er en falsk person men gjør det for jeg synes det er eneste muligheten til å få folk til å like meg eller ville tilbringe tid med meg. Vet det høres teit ut men er nå slik det har blitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du noen gang finner en person som er 100% ærlig, så si fra. Det er isåfall en liten sensasjon.

 

Du virker jo som en ganske gjennomtenkt og smart person da, så på meg virker det mest av alt som psykologisk. Det å ha sine egne meninger og at andre respekterer det er viktig, ellers undergraver du bare deg selv. Nå har du jo funnet ut at internet er en arena hvor du kan si hva du vil uten at noen kan "ta" deg for det, så mulig det kan være en ventil for de litt mer seriøse debattene du måtte føle behov for.

 

De folkene jeg respekterer mest av alle er de som står for sine egne meninger og som kan forklare meg hvorfor. Det er ikke alltid jeg er enig med dem, men da har vi en grei samtale gående ved å legge fram ulike syn og erfaringer på saken, og så ender vi ofte opp med å være klokere alle sammen og skilles som venner og ikke fiender når dagen er omme.

 

Hva du mener er slett ikke ubetydelig, men en viss gruppedynamikk vil jo alltid gjelde, så litt satt på spissen, hvis du drikker ditt eget piss og spiser navlelo så kan man jo kanskje vurdere å holde slike ting for seg selv :)

Lenke til kommentar

Det bunner vel i selvfølelse. Du har dårlig selvfølelse > du føler deg lite betydningsfull og viktig > du tror folk ikke kan like deg for den du er > du prøver å skjule deg selv for å få andre til å like deg.

 

Ikke at jeg har noe grunnlag for å trekke noen slike konklusjoner, men ut i fra det jeg har lest er det noe slik.

 

Først og fremst må du lære å elske deg selv. Så må du forstå at andre kan elske deg for den du er. Og du vil være komfortabel med å dele det du synes, selv om andre kan være uenige med deg.

 

Det er viktig å stå for sine egne meninger. Jeg personlig synes at det kan være kjedelig med folk som ikke tør si mot meg, men jeg er tross alt en person som er veldig glad i å diskutere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...